De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Fra snublesten til byggesten

- – matematikdidaktiske muligheder

Bag om Fra snublesten til byggesten

Bogen giver en række bud på, hvordan du som lærer kan hjælpe dine elever til en bedre forståelse for matematik, så de undgår personlige nederlag og at støde på barrierer i forhold til senere uddannelsesvalg og jobmuligheder. Nogle elever knokler løs i matematiktimerne, læser lektier, laver deres opgaver og opnår alligevel ikke et basalt greb om faget. De har læringsvanskeligheder i matematik. Bogen formidler erfaringerne fra landets første videreuddannelse til matematikvejleder og fortæller gennem en række cases, hvordan man kan arbejde med elever, der har svært ved faget matematik. Her er både erfaringer om elever, hvis læringsvanskeligheder ikke kunne overvindes trods ihærdig indsats fra alle sider, og solstrålehistorier om elever, der kom et eller flere skridt videre. Med udgangspunkt i den matematikdidaktiske forskning på området indleder bogen med et kapitel om det teoretiske og praktiske grundlag.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771186420
  • Udgivet:
  • 19. januar 2016
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Fra snublesten til byggesten

Bogen giver en række bud på, hvordan du som lærer kan hjælpe dine elever til en bedre forståelse for matematik, så de undgår personlige nederlag og at støde på barrierer i forhold til senere uddannelsesvalg og jobmuligheder.
Nogle elever knokler løs i matematiktimerne, læser lektier, laver deres opgaver og opnår alligevel ikke et basalt greb om faget. De har læringsvanskeligheder i matematik.
Bogen formidler erfaringerne fra landets første videreuddannelse til matematikvejleder og fortæller gennem en række cases, hvordan man kan arbejde med elever, der har svært ved faget matematik. Her er både erfaringer om elever, hvis læringsvanskeligheder ikke kunne overvindes trods ihærdig indsats fra alle sider, og solstrålehistorier om elever, der kom et eller flere skridt videre.
Med udgangspunkt i den matematikdidaktiske forskning på området indleder bogen med et kapitel om det teoretiske og praktiske grundlag.

Brugerbedømmelser af Fra snublesten til byggesten