Fortabt i skolen
- Sådan kan lærere og pædagoger hjælpe børn med adfærdsmæssige udfordringer i skolen
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 336
- Udgivet:
- 30. april 2018
- Udgave:
- 3
- Størrelse:
- 200x320x20 mm.
- Vægt:
- 400 g.
- 1-2 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Fortabt i skolen
Børn med udfordrende adfærd fylder stadig mere – både i folkeskolen og i den offentlige debat.
Lærere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller hjælpe dem til at løse deres problemer. Heller ikke det øgede fokus på inklusion hjælper tilsyneladende. Så hvad gør man?
På baggrund af mange års forskning og praktisk erfaring har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pædagogisk metode til at hjælpe disse børn.
"Fælles Proaktiv Problemløsning" (tidligere ”Samarbejdsbaseret Problemløsning”) kalder Greene sin model, hvis grundlag er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kompetencer. Ved at kortlægge disse manglende færdigheder og derefter målrettet enten lære børnene at mestre dem eller at kompensere for dem ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning.
”Fortabt i skolen” er en blanding af pædagogisk og psykologisk teori, hvor principperne i Fælles Proaktiv Problemløsning forklares, og en lang række helt konkrete cases fra hverdagen på en almindelig folkeskolen. Det gør den yderst anvendelig for såvel lærere og pædagoger som forældre.
Bogen er en revideret og opdateret udgave, hvor Ross W. Greene har indarbejdet de nyeste forskningsresultater og de mange tilbagemeldinger, han har fået fra lærere og forældre, som har arbejdet med metoden.
Lærere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller hjælpe dem til at løse deres problemer. Heller ikke det øgede fokus på inklusion hjælper tilsyneladende. Så hvad gør man?
På baggrund af mange års forskning og praktisk erfaring har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pædagogisk metode til at hjælpe disse børn.
"Fælles Proaktiv Problemløsning" (tidligere ”Samarbejdsbaseret Problemløsning”) kalder Greene sin model, hvis grundlag er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kompetencer. Ved at kortlægge disse manglende færdigheder og derefter målrettet enten lære børnene at mestre dem eller at kompensere for dem ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning.
”Fortabt i skolen” er en blanding af pædagogisk og psykologisk teori, hvor principperne i Fælles Proaktiv Problemløsning forklares, og en lang række helt konkrete cases fra hverdagen på en almindelig folkeskolen. Det gør den yderst anvendelig for såvel lærere og pædagoger som forældre.
Bogen er en revideret og opdateret udgave, hvor Ross W. Greene har indarbejdet de nyeste forskningsresultater og de mange tilbagemeldinger, han har fået fra lærere og forældre, som har arbejdet med metoden.
Brugerbedømmelser af Fortabt i skolen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Fortabt i skolen findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Ledelse & strategi
- Business og læring > Videnskab
- Krop og sind
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesstrategier og uddannelsespolitik > Uddannelsesstrategier og uddannelsespolitik: inklusion
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Specialundervisning > Undervisning for elever med indlæringsvanskeligheder
- Lægevidenskab og sygepleje > Medicinske discipliner > Neurologi og klinisk neurofysiologi > Autisme og Aspergers syndrom
- Sundhed, relationer og personlig udvikling > Familie og sundhed > Håndtering af personlige problemer > Håndtering af neuroudviklingsforstyrrelser > Håndtering af autisme/aspergers syndrom
- Sundhed, relationer og personlig udvikling > Familie og sundhed > Håndtering af personlige problemer > Håndtering af neuroudviklingsforstyrrelser > Håndtering af ADHD
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621