De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Formativ Feedback

Bag om Formativ Feedback

Denne bog undersøger, hvordan lærere kan anvende feedback til at forbedre undervisningen i klasselokalet. I denne sammenhæng har John Hattie, professor ved Melbourne Universitet, udviklet en model for feedback, hvilken er baseret på synteser af meta-analyser. I 2009 udgav han bogen "Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement", hvor han kategoriserer forskellige faktorers påvirkning på læringspræstationer. Endvidere uddyber han, den metodiske tilgang, der ligger bag hans forskning. For at opnå indsigt i feedbackmodellens grundlag foretager denne afhandling en kritisk analyse af Hattie metodik. I sammenhæng hermed analyseres, hvordan synteser dannes af metaanalyser samt effektstørrelser som videnskabelig metode. Bogen anvender denne viden til at forholde sig kritisk til evidensgrundlaget bag Hatties resultater. Herudover foretages en kritisk analyse af, hvordan Hatties forskning fortolkes og anvendes i den danske skolepraksis.

Vis mere
  • Sprog:
  • Engelsk
  • ISBN:
  • 9783639730142
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 112
  • Udgivet:
  • 26. januar 2015
  • Størrelse:
  • 229x152x7 mm.
  • Vægt:
  • 177 g.
  • 1-2 uger.
  • 15. januar 2025
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Formativ Feedback

Denne bog undersøger, hvordan lærere kan anvende feedback til at forbedre undervisningen i klasselokalet. I denne sammenhæng har John Hattie, professor ved Melbourne Universitet, udviklet en model for feedback, hvilken er baseret på synteser af meta-analyser. I 2009 udgav han bogen "Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement", hvor han kategoriserer forskellige faktorers påvirkning på læringspræstationer. Endvidere uddyber han, den metodiske tilgang, der ligger bag hans forskning. For at opnå indsigt i feedbackmodellens grundlag foretager denne afhandling en kritisk analyse af Hattie metodik. I sammenhæng hermed analyseres, hvordan synteser dannes af metaanalyser samt effektstørrelser som videnskabelig metode. Bogen anvender denne viden til at forholde sig kritisk til evidensgrundlaget bag Hatties resultater. Herudover foretages en kritisk analyse af, hvordan Hatties forskning fortolkes og anvendes i den danske skolepraksis.

Brugerbedømmelser af Formativ Feedback



Find lignende bøger
Bogen Formativ Feedback findes i følgende kategorier: