De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Vibeke Røn Noer

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Christine Antorini, Mari Holen, Dorthe Boe Danbjørg, mfl.
    178,95 kr.

    Hvad skal vi med praktik i sygeplejerskeuddannelsen? Er der ikke bare bøvl med praktikken? Vil det være bedre at placere al praktik til sidst på uddannelsen? Læs med i denne debatbog, der tager hul på emnet om praktik på sygeplejerskeuddannelsen. Det er den første bog i en serie, hvor forskellige bidragsydere med forskellige baggrunde, tilgange og holdninger fortæller om deres ærlige mening til de aktuelle problemstillinger og dilemmaer, som rører sig inden for sygeplejefaget. Bogen sætter i en åben samtale fokus på det, der ikke fungerer – og belyser problemstillingerne med et kritisk blik fra flere forskellige vinkler, for at få en dybere og mere nuanceret forståelse af de bagvedliggende problematikker.Du kan være med til at fortsætte debatten ude i virkeligheden, på sygeplejerskeuddannelsen og i klinikken.

  • - Fra teori til praksis
    af Jette Henriksen, Johanne Grøndahl Glavind & Vibeke Røn Noer
    208,95 - 298,95 kr.

    Der er et stigende fokus på simulationsbaserede undervisningsmetoder på professions- og erhvervsuddannelser – ikke blot på sundhedsfaglige uddannelser, hvor man traditionelt har brugt simulationsbaseret undervisning, men også på tekniske, pædagogiske samt social- og samfundsfaglige uddannelser.Simulationsbaserede undervisningsmetoder – fra teori til praksis giver en grundig indføring i simulationsbaseret undervisning fra såvel et filosofisk epistemologisk perspektiv som et teoribaseret perspektiv til konkrete eksempler fra praksis. Bogen anlægger en bred forståelse af simulation fra klassisk færdighedstræning i skillslabs til skyggeteater og rollespil. Bogen henvender sig således til alle, som interesserer sig for simulation som undervisning- og kompetenceudviklingsmetode.Blandt de spørgsmål, der belyses i bogen, er:Hvordan kan simulation didaktisk tænkes og gennemføres, så undervisningen understøtter studerendes nysgerrighed og kreative udforskning af samspillet mellem teori og praksis?Hvordan kan simulationsdidaktik understøtte studerendes professionelle udvikling?Hvilken rolle spiller fidelitet og autenticitet for studerendes deltagelse i og udbytte af simulationsundervisningen?Hvordan kan studerendes nervøsitet for deltagelse i simulationsbaserede undervisningsmetoder forstås og håndteres?Hvordan kan kunst og kultur anvendes i simulationsundervisning til at træne etisk dømmekraft og konflikthåndtering?Med bidrag af:Jette Henriksen, Vibeke Røn Noer, Johanne Grøndahl Glavind, Vibe Aakrog, Anders Buch, Elsebeth Hovmøller Christensen, Johanne Grøndahl Glavind, Birte Debel Hansen, Kim Harris, Jette Henriksen, Thomas Iskov, Anne Mette Mørcke, Birgitte Lund Nielsen, Susanne Buch Nielsen, Nickolaj Hove Nielsen, Vibeke Røn Noer, Hanne Møjbæk Duedahl Nørgaard, Gitte Plougmann og Mikkel Wiskerchen.

  • - Find din vej gennem sygeplejerskeuddannelsen
    af Kitt Vestergaard, Eva Fink & Eva Hoffmann
    168,95 - 228,95 kr.

    Bogens titel At studere sygepleje – find din vej gennem sygeplejerskeuddannelsen markerer, at der er tale om andet og mere end en studiehåndbog. Bogen retter sig specifikt til studerende i sygeplejerskeuddannelsen og er tænkt som en hjælp særligt i det første studieår. Bogen tydeliggør de forventninger og krav, der er forbundet med start på en videregående uddannelse.At studere sygepleje er bogens fokus. Der er kapitler, der fagspecifikt retter sig mod de teoretiske og kliniske studier i sygepleje gennem uddannelsen, hvor der inddrages en række eksempler, som er med til at folde ud, hvordan sygepleje kan studeres. Bogen behandler centrale spørgsmål som: Hvordan møder du en patient? Hvordan samarbejder du med en vejleder? Hvordan bliver du bevidst om din måde at lære på, herunder hvilke metoder er centrale for din læring? Hvilken betydning har en studiegruppe for din læring og trivsel? Hvordan håndterer du det, at gå til eksamen? Forfatterne er alle sygeplejersker, som har en særlig viden og erfaringer med teoretisk og klinisk undervisning, vejledning og studievejledning gennem mange år i sygeplejerskeuddannelsen.