De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Søren Brandi

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Henrik Andersen, Steen Hildebrandt, Tommy V. Christiansen, mfl.
    318,95 kr.

    At være bestyrelsesmedlem er ikke længere bare en prestigepost. Det er en professionel stilling med et meget reelt ansvar. Det gælder både i bestyrelser for virksomheder, organisationer og foreninger.Med denne bog får bestyrelsen en række helt unikke værktøjer til at professionalisere bestyrelsesarbejdet. Blandt andet et årshjul med temaer for bestyrelsesmøderne, og en række “opskrifter” på det gode bestyrelsesmøde.Forfatterne har årtiers erfaring med rådgivning af danske bestyrelser - og giver med denne bog deres bud på best practice for professionelt bestyrelsesarbejde.

  • - Familie, Formue & Family Office
    af Søren Brandi & Anne-Sofie van den Born Rehfeld
    224,95 kr.

    Familieejerskab er en stærk og stabil ejerform. Familieejede virksomheder skaber og bevarer arbejdspladser i Danmark, og investerer i gode idéer, der kommer til at definere fremtidens erhvervsmarked. De betaler skat, udøver filantropi og skaber tillid til erhvervslivet. Familieejerskabet bør derfor understøttes med ejerstrategier, governance, klare mål og værdier og fokus på familiens fællesskab. På baggrund af solid rådgivningserfaring og dyb indsigt i familieejede virksomheder, deler forfatterne i denne bog ud af værktøjskassen. For der findes gode, gennemprøvede redskaber til at få det bedste ud af familieejerskabet, til at nedskalere konflikter og til at finde meningsfuldhed og stolthed over sin plads i familiens ejerskab. Selvom hver situation er unik, er der en række mønstre, der går igen, og der er meget at lære på tværs af familiernes ejerskab. Ejerskab i Generationer – Familie, Formue og Family Office henvender sig til familier, der er samlet i et ejerskab, formuende individer og familier, som skal til at lancere et family office, samt til rådgivere omkring familierne, som ønsker mere indblik i, hvordan de bedst muligt kan støtte ejerskabet.

  • af Anders Nørgaard, Søren Brandi & Tina Ebler
    73,95 kr.

    En bog til alle ledere, der står for at skulle ændre noget – stort som småt. Håndbogen hjælper forandringslederen med at styre sikkert gennem forandringsopgavens mange faser.Forfatterne viser, hvordan man sætter sig ind i og planlægger forandringsprocessen. Hjælper med at gribe mulighederne og håndtere udfordringerne i forandringen, mens processen står på. Giver redskaber til at evaluere og lære af processens successer og fejltrin, så forandringskompetencen i organisationen øges.

  • af Søren Brandi
    498,95 kr.

    Forandring er et livsvilkår Virksomheder og deres medarbejdere mærker hver dag pulsen i verden megetdirekte og får derigennem selv en global puls. Forandring er et livsvilkår, som viikke kun skal leve med, men også profitere af. I Forandringens vaner præsentereset nyt tankesæt for lederskab i en tid, hvor hastigheden og intensiteten afforandringer fortsat øges. Det handler om at skabe stærke virksomheder, der er istand til kontinuerligt at udvikle sig og udfolde deres fulde potentiale, mens forandringerfinder sted. Det handler om forandring, der skaber resultater. Resultater,der holder og bærer virksomheder videre, hvad enten vi taler om forandring somundtagelse eller som tilstand. Tal til medarbejderens energi Vaner er handlinger, vi udfører automatisk uden bevidst planlægning. Stillet overfor vanerne har vi et valg. Vi kan gentage de gamle vaner og begå de sammefejl; eller vi kan tillære os nye bæredygtige vaner baseret på læring fra tidligereerfaringer. Forandringens vaner drejer sig om ledelse, der skaber fundamentet forat lære og udvikle, mens vi løser opgaverne. Det drejer sig om at lede det vigtigsteførst, og i dag er medarbejderen det vigtigste aktiv. Det stiller krav til lederen omat forstå og tale direkte til medarbejderens iboende energi: længslen efter detstørste potentiale.

  • - - ledelse, kultur og forbedring
    af Steen Hildebrandt, Anders Nørgaard & Søren Brandi
    73,95 kr.

    En leanbølge er rullet ind over private produktions- og servicevirksomheder og offentlige og administrative virksomheder - og den ruller endnu. Lean er hverdag for rigtig mange mennesker, men hvor mange høster reelt det fulde potentiale, der ligger i lean? Måske kun et fåtal.De fejlslagne eller måske snarere alt for lidt gennemgribende leanomlægninger skyldes ifølge Anders Nørgaard, Steen Hildebrandt og Søren Brandi ikke, at der mangler viden om den tekniske del af lean, dvs. om processer, strukturer, systemer og værktøjer. Årsagen er i langt højere grad virksomhedernes manglende evne til at arbejde med den ledelsesmæssige del af lean: ledelse, mindset, kompetencer og adfærd. For at opnå det fulde potentiale skal lean være andet og mere end værktøjer. Det handler om at skabe en leankultur, hvor der tænkes lean, og hvor alle bidrager med deres kapacitet og kompetencer til at skabe de bedste resultater.I Langsigtet lean griber forfatterne fat i den ledelsesmæssige del af lean og argumenterer for, at lean skal anskues som ledelsesdrevet kulturudvikling med fokus på at forøge langsigtet engagement, effektivitet og kundeværdi. Det kræver bevidsthed om, hvilken virksomhedsstrategi lean skal understøtte, og hvad man vil med lean, både på kort og langt sigt. Det handler om at skabe en leankultur og om at vide, hvornår og hvordan man involverer sine medarbejdere. Det forudsætter en forståelse for – og et sprog om – lean i hele organisationen, også hos alle organisationens ledere, så de formår at lede arbejdet med lean. Disse svære, men ikke umulige, opgaver giver forfatterne forslag og løsningsmuligheder til i Langsigtet lean, med udgangspunkt i: at langsigtet lean drejer sig om at skabe gode, stærke og robuste organisationer ved at have fokus på ledelse, kultur og forbedring.

  • - Skab sammenhæng mellem ejer, koncern og forretning
    af Søren Brandi, Kasper Wittrup, Nikolas Bakke, mfl.
    278,95 kr.

    DET AKTIVE EJERSKAB ER EN KATALYSATOR FOR FREMTIDIG SUCCES.Virksomhedsejere og topledelser bliver i stigende grad mødt med krav og forandringer, der kræver, at de sætter en tydelig, strategisk retning. Udfordringen er, at strategien mange steder ikke har en tydelig kobling til ejerskabet – for der mangler en forståelse af de forskellige niveauer i strategiarbejdet.Denne bog skaber forståelse for sammenhængen mellem ejerskab og strategi i en dansk kontekst. Forfatterne introducerer begrebet ejerstrategi som et afgørende redskab til at sikre, at ejerne arbejder aktivt for virksomhedens retning gennem ejerskabet.I bogen deler en række førende danske topledere ud af deres perspektiver på succesfuldt strategiarbejde. Fælles for deres virksomheder er, at de har skabt ekstraordinære resultater for samfund, ejere, kunder og medarbejdere med ejerskabet som udgangspunkt.EJERSKAB OG STRATEGI er skrevet til alle med en generel interesse i strategi, men henvender sig især til strategipraktikere – der arbejder tæt på topledelser eller selv er topledere – og studerende, der teoretisk skal klædes på til strategiarbejdet.

  • af Steen Hildebrandt, Tommy V. Christiansen & Søren Brandi
    248,95 kr.

    At sidde i en bestyrelse er et betroet hverv, der kræver sit. Nogle steder stilles der meget store krav for at blive bestyrelsesmedlem. Stor ledelseserfaring, betydelig økonomisk indsigt m.m. Andre steder gælder det, at mennesker mere vælges, fordi de er interesseret i og villige til at yde en indsats, end fordi de nødvendigvis har stor erfaring med ledelse og organisations- og foreningsarbejde. I begge tilfælde gælder det, at de krav, der stilles, og de spørgsmål og opgaver, som bestyrelser arbejder med og bliver konfronteret med, bliver stadig mere omskiftelige og komplicerede. Derfor har bestyrelsesmedlemmer behov for at uddanne sig og følge med, således at de kan yde en indsats, som de selv og deres bestyrelseskolleger kan være tjent med. Denne bog er skrevet til engagerede bestyrelsesmedlemmer, der vil orientere sig i ledelsesmæssige, strategiske og juridiske emner af en karakter, som de fleste bestyrelser løbende kommer i forbindelse med. At være et godt bestyrelsesmedlem kræver, at man ved noget om disse emner og ved, hvad virksomhedens eller institutionens kerneopgaver er; ved noget om den jura, som man igen og igen kommer til at tale om og må have viden om; vide noget om den værdiskabelse og den forretningsmodel, om de strategier og den strategiske ledelse, der nødvendigvis må gennemføres i virksomheden eller institutionen, hvis man som bestyrelsesmedlem skal kunne sige, at man har udført sit arbejde ordentligt. Og endelig vide noget om ledelse som begreb, fordi alt dette handler om ledelse. Bogens opdeling afspejler ovenstående. Første del omhandler således det grundlæggende ledelsesmæssige aspekt i bestyrelsesarbejdet. Efterfølgende sættes der fokus på et emne, der er et voksende fokus på: bestyrelsens rolle i forhold til virksomhedens strategi. Sidste afsnit omhandler de grundlæggende rettigheder og pligter, man har som både bestyrelse og bestyrelsesmedlem med udgangspunkt i aktieselskabsloven.

  • af Steen Hildebrandt & Søren Brandi
    187,95 kr.

    Ledelse er en nøglefaktor, når vi skal nå det, vi gerne vil nå – hvad enten det er som privatperson og familie, som virksomhed eller afdeling eller som samfund. Ledelse handler om, hvordan vi skaber resultater, hvordan vi når noget, og hvordan vi lykkes med at gennemføre forandringer og projekter. Men denne bog handler også om den måde, vi når resultater på. Det er både målet og vejen til målet, der er interessant. Steen Hildebrandt og Søren Brandi sætter ledelse under lup; det er nemlig ikke på forhånd givet, hvad god ledelse er. De videregiver et sprog om og holdninger til ledelse for ad den vej at skabe dialog og bevidstgørelse om emnet. Viden om og holdninger til, hvad god ledelse er, kræver indsigt i og holdninger til forskellige ledelsesformer og ledelsesstile, forskellige perspektiver på ledelse og forskellige målsætninger med ledelse. Bogen introducerer læseren til nogle af de perspektiver på ledelse og ledelsesformer, som forfatterne mener er relevante at kende, hvis man i dag beskæftiger sig med eller interesserer sig for ledelse.

  • - Når mellemlederen gør en forskel
    af Henrik Andersen, Anders Nørgaard & Søren Brandi
    73,95 kr.

    Det vanskelige er ikke at træffe beslutning om, at organisationen skal arbejde med lean for at blive en mere effektiv og konkurrencedygtig organisation. Det vanskelige er at opbygge en kultur, som understøtter de overordnede mål og gennemføre de forandringer, det medfører. Omdrejningspunktet for at lykkes med det er mellemlederen, og derfor er mellemlederen i centrum for denne bog. Mellemledernes rolle er til tider en utaknemmelig rolle, hvor opgaver fra topledelsen ikke altid harmonerer med medarbejdernes forventninger om indflydelse og medbestemmelse. Det er et vilkår, men det efterlader et ledelsesrum, som den enkelte mellemleder kan påvirke og tydeliggøre med den rette viden og de rette redskaber.Bogen indeholder konkrete værktøjer til, at mellemlederen kan håndtere de konkrete udfordringer, lean medfører. Derimod indeholder bogen ikke leanspecifikke værktøjer – det lader vi leanspecialisterne om.

  • af Søren Brandi
    120,95 kr.

    I Forandringens vaner præsenteres et nyt tankesæt for lederskab i en tid, hvor hastigheden og intensiteten af forandringer hele tiden øges. Det handler om at skabe stærke virksomheder, der er i stand til kontinuerligt at udvikle sig og udfolde deres fulde potentiale, mens forandringer finder sted. Det handler om forandring, der skaber resultater. Resultater, der holder og bærer virksomheder videre, hvad enten vi taler om forandring som undtagelse eller som tilstand.Vaner er handlinger, vi udfører automatisk uden bevidst planlægning. Stillet over for vanerne har vi et valg. Vi kan gentage de gamle vaner og begå de samme fejl, eller vi kan tillære os nye, bæredygtige vaner, baseret på læring fra tidligere erfaringer. Forandringens vaner drejer sig om ledelse, der skaber fundamentet for at lære og udvikle, mens vi løser opgaverne.