Bøger af Sanne Schou
-
- guide til fremme af engagement og kvalificeret selvbestemmelse i arbejdslivet samt udvikling af vitaliserende arbejdsmiljøer
148,95 kr. Medarbejdervitaliserende samtaler viser, hvordan man skaber rammer for dialog med medarbejdere om, hvad der vitaliserer dem i deres arbejdsliv i form af mening, engagement, opgaveløsning, relationer og trivsel, samt hvilke udfordringer, de oplever i forhold til dette, og hvad der i givet fald skal til for at håndtere disse udfordringer.Målet med medarbejdervitaliserende samtaler er at understøtte medarbejderens engagement og kvalificerede selvbestemmelse i sine nutidige mig fremadrettede måder at regulere sit arbejdsliv samt at skabe mulighed fir medarbejderens refleksion over sine måder at bidrage til organisationens opgaveløsninger, vision og fællesskab.
- Bog
- 148,95 kr.
-
- GUIDE til fremme af unges livsengagement og kvalificerede selvbestemmelse
103,95 kr. Livsvitaliserende samtaler med unge handler om at understøtte den livsudfordrede unges måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit ungdomsliv og livsengagement.Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med den unges kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit ungdomsliv.Vi ønsker med guiden at give samtalepartnere et værktøj til at kunne tale med udfordrede unge om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres ungdomsliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for den unge. Man skal derfor gå til arbejdet med livsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for den unges grænser.
- Bog
- 103,95 kr.
-
- GUIDE til fremme af engagement og kvalificeret selvbestemmelse i uddannelseslivet på ungdoms- og erhvervs-uddannelser
103,95 kr. Uddannelsesvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit uddannelsesliv og engagement i forbindelse med dette. Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit uddannelsesliv.Vi ønsker med guiden at give vejledere og undervisere på ungdoms- og erhvervsuddannelser et værktøj til at kunne tale med elever om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres uddannelsesliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med uddannelsesvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.
- Bog
- 103,95 kr.
-
323,95 kr. Mennesker skaber mening i de situationer og sammenhænge, de deltageri. Faktisk kan de slet ikke lade være. Det ses blandt andet i et klassiskamerikansk studie (Heider & Simmel 1944), hvor man bad en række deltagereom at iagttage en kort sekvens af simple figurer (en stor trekant, enmindre trekant, en lille cirkel og et rektangel), der bevæger sig i forhold tilhinanden. Dernæst bad man deltagerne beskrive, hvad de havde set. I defleste tilfælde fortalte deltagerne en sammenhængende (og meningsfuld)historie om bevægelserne. Den store trekant havde mobbet de to mindrefigurer, som søgte ly i rektanglet og til sidst flygtede ud af billedet, hvorefterden store trekant ødelagde rektanglet i et vredesudbrud. Studiet illustrerer,hvordan mennesker tilskriver, eller i hvert fald forsøger at tilskrivemening til deres omgivelser, her i relation til simple geometriske figurer,der bevæger sig hen over en skærm.
- E-bog
- 323,95 kr.
-
- Mening og motivation i organisation og ledelse
296,95 kr. Hvad er mening? Hvad er motivation? Hvordan har mening og motivation betydning i organisationer? Hvordan kan man arbejde med det i ledelse? Det giver denne bog svar på.Mening & motivation i organisation og ledelse handler om, hvordan mening kan forstås og forvaltes, så der skabes gode betingelser for et motiveret og meningsfuldt arbejdsliv. Bogen giver en grundig indføring i, hvad mening og motivation er, og viser, hvordan de psykologiske behov for mening, mestring, tilhør og autonomi kan sammentænkes i en helhedsforståelse, der kan anvendes som kompas i det ledelsesmæssige arbejde med mening og motivation. Dette kan gøres i organisationer under både stabile og foranderlige vilkår.Mening & motivation i organisation og ledelse bygger teoretisk på Vitaliseringspsykologi og empirisk på forskning fra psykologi, statskundskab og ledelsesforskning. Herunder indgår forskningsresultater fra VUOS-projektet, der er et af verdens største igangværende felteksperimenter. Bogen er resultatet af et tværfagligt samarbejde mellem forskere og praktikere fra psykologi og statskundskab, og der inddrages praktiske eksempler baseret på forfatternes mangeårige virke inden for ledelse, ledelsesuddannelse samt ledelses- og lederudvikling.Ledere på alle niveauer kan bruge bogen til at forstå og understøtte medarbejderes oplevelse af mening, motivation, selvbestemmelse og indflydelse i arbejdslivet. De kan dermed blive bedre til at lede medarbejdere og til at forstå betydningen af mening og motivation i deres eget ledelsesarbejde.
- Bog
- 296,95 kr.
-
- GUIDE til fremme af studielivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse på videregående uddannelser
103,95 kr. Studievitaliserende samtaler handler om at understøtte den studerendes måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit studieliv og studielivsengagement.Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med den studerendes kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit studieliv.Vi ønsker med guiden at give samtalepartnere på videregående uddannelser et værktøj til at kunne tale med studerende om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres studie, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for den studerende. Man skal derfor gå til arbejdet med studievitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for den studerendes grænser.
- Bog
- 103,95 kr.
-
- GUIDE til fremme af skolelivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse i grundskole og efterskole
103,95 kr. Læringsvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit skoleliv og skolelivsengagement.Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit skoleliv.Vi ønsker med guiden at give lærere og pædagoger i grundskolens ældste klasser et værktøj til at kunne tale med elever om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres skoleliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med læringsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.
- Bog
- 103,95 kr.