De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Noona Elisabeth Jensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Noona Elisabeth Jensen
    268,95 kr.

    Pædagogiske begreber er en studie- og opslagsbog for pædagoguddannelsen. Den præsenterer centrale begreber medrelevans for uddannelsen. Alle begreber gennemgås og forklares, og der gives eksempler på, hvordan de kan anvendes i analyser.Til hvert begreb er der studieopgaver og forslag til videre læsning. Bogen bidrager således til udvikling af en professionsfaglighed.Når man kender bogens begreber og har øvet sig på at anvende dem, har man et godt fundament for at handle kompetent – med en pædagogisk faglighed.Pædagogiske begreber henvender sig til pædagogstuderende, som vil udvikle deres professionsfaglighed og handlemulighederpå baggrund af pædagogiske refleksioner.

  • af Karsten Schnack, Søren Smidt, Martin Bayer, mfl.
    386,95 kr.

    Pædagogik handler om opdragelse, uddannelse og undervisning og gennemsyrer derfor stort set hele vores hverdag. Pædagogik præger også i stigende grad en lang række fag og professioner og er genstand for megen forskning og mange politiske og kulturelle diskussioner. De udtryk, begreber, teorier og tankegange, der knytter sig til pædagogik, lever derfor en ofte omtumlet tilværelse mellem det hverdagsagtige og det videnskabelige, mere præcist beskrivende. Ny pædagogisk opslagsbog består af en lang række introducerende, perspektiverende og begrebsafklarende fremstillinger af aktuelle begreber, fænomener og tankegange i det pædagogiske univers. Bogen giver dermed indsigt i de forskellige begreber og stof til diskussion og eftertanke. Den leverer gennem sine opslag og sammenhængen mellem dem en række bud på, hvordan pædagogiske spørgsmål kan analyseres, reflekteres og foldes ud i en tid, der efterspørger stadig mere dokumentation og begrundelse for pædagogiske handlinger. Pædagogisk opslagsbog udkom første gang i 1978 og er siden blevet en klassiker i den pædagogiske verden, genoptrykt og revideret mange gange. Denne bog er en selvstændig, nyskrevet udgave ud fra den gamle bogs koncept. Bogens artikler er af forskellig længde og er forfattet af forskere og undervisere fra forskellige universiteter og professionshøjskoler. Bogen er velegnet til undervisningen på professionsuddannelserne og andre pædagogiske uddannelser samt til selvstændig brug af de studerende i forbindelse med fx opgaveskrivning.   Lone Bæk Brønsted, Christina Jørgensen og Martha Mottelson er alle undervisere på Professionshøjskolen UCC. Lars Jakob Muschinsky er tidligere rektor for Zahles Seminarium og nuværende udviklingskonsulent ved Professionshøjskolen UCC.

  • - Grundfaglige perspektiver i pædagoguddannelsen
    af Noona Elisabeth Jensen
    413,95 kr.

    Pædagogikbogen er skrevet som en grundbog til pædagoguddannelsen. Den tilbyder en sammenhængende forståelse af det pædagogiske felt og pædagogisk faglighed på tværs af forskellige målgrupper. Bogens udgangspunkt er en fortolkning af de kompetencemål, der stilles til den nye pædagoguddannelse, som træder i kraft sommeren 2014.   Bogen introducer til, samler og perspektiverer de forskellige elementer af pædagogisk viden, som de studerende møder i uddannelsen. Den inddrager flere faglige discipliner, fx sociologiske, psykologiske, filosofiske, antropologiske og historiske. Bogen har fokus på at identificere, analysere og perspektivere den pædagogiske faglighed, som den kommer til udtryk inden for de aktuelle samfundsmæssige og institutionelle rammer i et moderne velfærdssamfund, og stiller følgende fundamentale spørgsmål: Hvad er pædagogisk arbejde? Hvad skal en pædagog kunne?   Pædagogikbogen er inddelt i tre dele: Relationer og samspil, Rum og rammer i institutionen og Profession og faglighed. Hver del indeholder 12 kapitler, der er samlet omkring afgrænsede temaer og problematikker. Til hver del findes der opsamlende afsnit med centrale begreber og forslag til undersøgelser og analyser af de enkelte kapitlers temaer. Bogen rummer i alt 36 kapitler, der kan understøtte de moduler, som pædagoguddannelsen er opbygget af.

  • - Pædagogstuderende mellem profession og akademisering
    af Noona Elisabeth Jensen
    339,94 kr.

    Metodebogen præsenterer forskellige studiemetoder i pædagoguddannelsen og sætter dem i relation til udviklingen inden for uddannelsen og i det pædagogiske felt. Udgangspunktet er pædagoguddannelsens placering mellem profession og akademisering. Hensigten er at dække de pædagogstuderendes behov for at diskutere de krav og udfordringer, de møder i deres uddannelse. Bogen stiller derfor skarpt på det forhold, at de studerende både skal kvalificere sig til en praktisk profession og bruge videnskabelige metoder i løbet af uddannelsen. Bogen behandler desuden den sociale læring, der finder sted i uddannelsen, ligesom den beskæftiger sig med den undervisning, der foregår på studiet, dels for at de studerende kan få et indblik i nogle af de overvejelser, der gøres i forbindelse med undervisning, dels for at underviserne kan få et andet perspektiv på undervisning end deres eget. Metodebogen henvender sig således både til pædagogstuderende og undervisere på pædagoguddannelsen. De pædagogstuderende vil kunne genkende deres egen situation, det pædagogiske hverdagsarbejde og de specifikt pædagogfaglige problemstillinger i bogen. Noona Elisabeth Jensen er cand.phil. i pædagogik, lektor i pædagogik ved Pædagoguddannelsen Sydhavn, Professionshøjskolen UCC.

  • - Lektorkvalificering på professionshøjskoler og erhvervsakademier
    af Noona Elisabeth Jensen
    298,95 kr.

    "Adjunktbogen" er en håndbog til ansatte på professionshøjskoler eller erhvervsakademier, som skal i gang med et lektorkvalificeringsforløb.Bogen er inddelt i fire dele. Første del omhandler de bekendtgørelser, der sætter rammerne for din lektorkvalificering, herunder de bedømmelseskrav, du skal forholde dig til.Bogens anden del giver konkrete forslag til, hvordan du kan organisere dit forløb, samt tips og tricks til at udvikle din undervisningspraksis.I tredje del tager bogen fat på professionsdidaktik, som er et væsentligt grundlag for din lektorkvalificering. Her får du input til, hvordan du kan gennemføre en professionsrettet og forskningsinformeret undervisning.Endelig får du i bogens fjerde del vejledning til at formulere den afsluttende lektoranmodning. Vi ser blandt andet på lektoranmodningen som genre, på skriveprocessen samt på lektoranmodningens rammer og struktur. Igennem hele bogen finder du konkrete eksempler til at understøtte teori og pointer.Forfatteren har mange års erfaring som adjunktvejleder og faglig koordinator for adjunkters lektorkvalificering på Københavns Professionshøjskole.