De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Lonni Hall

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - ledelse i hverdagens rod og uforudsigelighed inspireret af Deleuzes filosofi
    af Lonni Hall
    138,95 - 194,55 kr.

    Affektiv ledelse handler om ledelse, som den udfolder sig midt i den hektiske, mangfoldige, engagerede og rodede dagligdag. For selvom mål, strategiplan og drejebog er på plads, lykkes ledelse alligevel ikke altid, som det var planlagt. Der er mere og andet, der spiller ind. Inspireret af filosoffen Gilles Deleuze præsenterer Lonni Hall en række centrale pointer om ledelse i praksis. Ved hjælp af begreberne begivenhed, begær, produktbegær, nekroledelse og staccato-ledelse bliver det tydeligt, hvordan det er gennem engagementet hos ledelse og medarbejdere i konkrete situationer, at tingene henholdsvis folder sig ud og bliver til noget eller opløses og dør ud. Med disse begreber hjælpes ledere til at få øje på de stemninger og intensiteter i nuet, som har en effekt, når der ledes. Ved at styrke opmærksomheden på stemninger og intensiteter, kan du således blive bedre til at navigere i og lykkes med at lede i den ledelseshverdag, som udspiller sig her og nu. Bogen er skrevet til brug på lederuddannelser og for lederen, som gerne vil klædes bedre på til at lede i hverdagens rod og uforudsigelighed.

  • - Mod, besindighed, retfærdighed
    af Lonni Hall & Svend Tabor
    278,95 kr.

    Om ca. 10 år vil der blive mangel på arbejdskraft og færre økonomiske ressourcer i den offentlige sektor. Derfor skal de offentlige ledere fylde deres ledelsesrum med fokus på udvikling og med afsæt i det formål, de er sat i verden for. Vi skal være effektive, innovative og modige for at kunne være med til at bevare eller måske endda forbedre det danske velfærdssamfund.Bogens grundlæggende optik er filosofi, og den tager udgangspunkt i de klassiske dyder mod, besindighed og retfærdighed.   Forfatterne lægger i bogen vægt på og giver anvisninger til, hvordan en leder må og kan arbejde med sit lederskab for at nærme sig ”den gode” organisation.   Bogen henvender sig til diplom- og masterudannelse i ledelse. Også ledere, der interesserer sig for brug af filosofi i ledelse, kan have glæde af bogen.

  • - Tre ledelsesstrategier
    af Lonni Hall
    223,95 - 273,95 kr.

    I 2014 fik Danmark en ny skolereform en reform, der på mange måder er et resultat af de strømninger, der de seneste årtier er løbet igennem den internationale forskning i skoleledelse. Denne har været optaget af at undersøge, om det er muligt at skabe større læringsudbytte for elever gennem bestemte former for ledelse. Med folkeskolereformens øgede fokus på elevernes læring og læringsudbytte er det derfor oplagt at kaste et blik på de internationale erfaringer, der ligger bag. I denne lille og lettilgængelige bog fremstiller Lonni Hall den internationale forskning i skoleledelse, og ambitionen er at klæde læserne bedre på til at kunne navigere i de vilkår, der gør sig gældende i en dansk skoleleders hverdag. Gennem korte præsentationer af centrale pointer fra forskningen koblet med konkrete indblik i dansk skoleledelsespraksis inviteres læserne med til at reflektere over deres egen ledelsesopgave. Bogen præsenterer tre former for skoleledelse, som vil kunne genkendes mere eller mindre på en dansk skole. Bogen henvender sig først og fremmest til skoleledelser og ledere i skoleforvaltninger, men også lærere og pædagoger i skolen vil have gavn af at læse med.

  • af Peter Dahler-Larsen, Mai-Britt Herløv Petersen, Lonni Hall & mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Resultatbaseret styring og dialogorienteret skoleledelseAf Mai-Britt Herløv PetersenEt af skolereformens mål er, at eleverne skal blive så dygtige, de kan. To af redskaber til at nå dette mål er højnelse af det faglige niveau og af elevernes trivsel. Målingen af elevernes performance bliver således for alvor central, når vi skal følge progressionen mod dette mål. Denne artikel argumenterer for, at en resultatbaseret styring må følges med en dialogorienteret ledelse, hvis skolens ledelse vil skabe de bedste betingelser for at fremme elevernes læringsudbytte og trivsel.Resultatmål er og stress: Er der en sammenhæng?Af Peter Dahler-LarsenDenne artikel formidler centrale pointer fra ny forskning i sammenhængen mellem resultatmålinger og stress. En væsentlig pointe i denne sammenhæng er, at resultatmålinger kan være med til at øge medarbejdernes krav til sig selv og egen formåen. Artiklen slår derfor til at lyd for, at ledelsen hjælper til at prioritere og stabilisere de vigtigste resultatkrav til medarbejderne frem for at udskifte eller ændre kravene for ofte.Skoleledelse med effektAf Lonni HallArtiklen her giver et overblik over centrale strømninger i den internationale skoleledelsesforskning og ser nærmere på, hvordan det kommer til udtryk i den danske kontekst. Artiklen præsenterer og diskuterer den instruerende, den transformative og den distributive ledelse, og her er inspiration at hente i en tid med skolereform og fokus på læringsudbytte.Når målstyring ender som et selvmålAf Poul Aarøe PedersenSpænder målstyringen i sig selv ben for udviklingen af folkeskolen? Læs dette indspark, og døm selv.