Bøger af Lars Bo Hansen
-
- Få succes i nyt lederjob
73,95 kr. De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetenceHvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen et kort og konkret bud på i sin nye bog, som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation.Første del af bogen er centreret omkring Lars Bo Hansens fem dogmer: Du skal kommunikere Du skal have en god plan for de 100 dage Du skal sætte dit ledelseshold Du skal melde strategiske temaer ud Du skal skabe resultater i overgangsperiodenBogen præsenterer de nye udfordringer, den nye leder står over for. Her finder man listen over alle de spørgsmål der rejses, manglende viden, pres og krav etc. Bogen veksler mellem gode råd, eksempler fra det virkelige liv, baseret på interviews med kendte og mindre kendte topledere, og cases. Bogen giver specifikke anbefalinger og interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen.Nogle af de indledende råd lyder: Sæt holdet, lav strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs - og der henvises løbende til måder andre ledere satte holdet på, udviklede strategien på osv. Desuden finder man gode råd til, hvad man IKKE må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud, tale om den gamle virksomhed man kommer fra, etcProfessor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen (05.12.08): Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job.
- E-bog
- 73,95 kr.
-
- Succes som leder i nyt job
78,95 - 263,95 kr. De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence.Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen en lang række bud på i denne nye og opdaterede udgave af hans bog, som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation.Bogen præsenterer de udfordringer, den nye leder står over for. Den giver specifikke anbefalinger baseret på interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen.Nogle af de indledende råd lyder: Sæt holdet, læg strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs – og der henvises løbende til andre lederes erfaringer. Desuden finder man gode råd til, hvad man ikke må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud eller tale om den virksomhed, man kommer fra.Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen, da den udkom første gang: "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."
-
- En anderledes strategibog om Joe & The Juice
73,95 - 263,95 kr. Lars Bo Hansen er i mere end én forstand splitternøgen, første gang han møder Joe & The Juice-stifteren Kaspar Basse. I omklædningsrummet efter træning bliver de enige om, at Lars Bo Hansen skal give en hånd med i udviklingen af en ny strategifor juicekæden. Den erfarne strategirådgiver tror, han har set det meste, men han bliver klogere.Han erfarer, at hemmeligheden bag kædens succes er et konstant krav om at være anderledes, præcis styring, nærhed til detder virkelig betyder noget, smartness og ikke mindst en ægte og indiskutabel tro på betydningen af motivation.Dette er en anderledes og inspirerende strategibog, en dialog mellem to meget forskellige mænd, der sammen forsøger at skabe den fremtidige retning for Joe & The Juice.
-
- - udvikler virksomheden og skaber konkurrenceevne
298,95 kr. For mange bestyrelser i dag kigger bagud, er passive og består af medlemmer, der sidder for længe. Lars Bo Hansen og Steen Ernland lægger ikke fingrene imellem, når de beskriver de nødvendige forandringer, der skal ske, for at bestyrelserne i Danmark skaber mere konkurrenceevne.I Danmark er der ca. 160.000 bestyrelsesposter i aktie- og anpartsselskaber fordelt på lidt mere end 40.000 bestyrelser og besat af ca. 100.000 forskellige personer. Lars Bo Hansen og Steen Ernland giver konkrete råd til at ændre sig fra en passiv bestyrelse, der mest finder fejl og spiller baglæns, til en aktiv bestyrelse, som er værdiskabende for virksomheden, kan finde ud af at fyre sig selv og medvirke til virksomhedens udvikling.Til arbejdet med Den aktive bestyrelse har Hansen og Ernland interviewet 11 prominente bestyrelsesformænd, der efter forfatternes mening arbejder tidssvarende og professionelt – og har inkorporeret deres erfaringer i bogen: Ole G. Andersen, Thomas Thune Andersen, Niels de Coninck-Smith, Søren Johansen, Jens Mo-berg, Klaus Nyborg, Marianne Philip, Michael Ring, Lone Fønss Schrøder og Vagn Sørensen.Bogen tager konkret fat på de nye omverdensbetingelser, bestyrelsens ”Hvem?” og ”Hvad?” og ikke mindst: hvordan man kommer videre frem. Bestyrelsesmedlemmer og -formænd kan desuden tage ”Bestyrelsestesten” og få overblik over, hvilke områder de har behov for at arbejde mere med.
- Bog
- 298,95 kr.
-
- - udvikler virksomheden og skaber konkurrenceevne
78,95 - 123,95 kr. For mange bestyrelser i dag kigger bagud, er passive og består af medlemmer, der sidder for længe. Lars Bo Hansen og Steen Ernland lægger ikke fingrene imellem, når de beskriver de nødvendige forandringer, der skal ske, for at bestyrelserne i Danmark skaber mere konkurrenceevne.I Danmark er der ca. 160.000 bestyrelsesposter i aktie- og anpartsselskaber fordelt på lidt mere end 40.000 bestyrelser og besat af ca. 100.000 forskellige personer. Lars Bo Hansen og Steen Ernland giver konkrete råd til at ændre sig fra en passiv bestyrelse, der mest finder fejl og spiller baglæns, til en aktiv bestyrelse, som er værdiskabende for virksomheden, kan finde ud af at fyre sig selv og medvirke til virksomhedens udvikling.Til arbejdet med Den aktive bestyrelse har Hansen og Ernland interviewet 11 prominente bestyrelsesformænd, der efter forfatternes mening arbejder tidssvarende og professionelt – og har inkorporeret deres erfaringer i bogen: Ole G. Andersen, Thomas Thune Andersen, Niels de Coninck-Smith, Søren Johansen, Jens Mo-berg, Klaus Nyborg, Marianne Philip, Michael Ring, Lone Fønss Schrøder og Vagn Sørensen.Bogen tager konkret fat på de nye omverdensbetingelser, bestyrelsens ”Hvem?” og ”Hvad?” og ikke mindst: hvordan man kommer videre frem. Bestyrelsesmedlemmer og -formænd kan desuden tage ”Bestyrelsestesten” og få overblik over, hvilke områder de har behov for at arbejde mere med.Indlæst af Henrik Hartvig Jørgensen 2015.
-
148,95 kr. Denne bog henvender sig til strategiansvarlige i mindre og mellemstore virksomheder i Danmark. Virksomhederne undergår en række forandringer, der øger behovet for en god og implementerbar strategi. Men mange virksomheder har erfaringsmæssigt vanskeligt ved at udvikle strategierne. Bogen beskriver en konkret og brugbar fremgangsmåde til at udvikle en strategi for en virksomhed. Læseren bliver i stand til selv at udvikle en strategi. Bogen indeholder:En konkret forklaring på de fire spørgsmål en strategi skal besvare Flere end 25 anvendelige redskaber – såvel nye som traditionelle En lang række nyttige tips om faldgruber, mulige løsninger, mulige forbedringer mv. Et gennemgående eksempel som illustrerer fremgangsmåde og redskaber Spørgsmål og svar om strategiudvikling Strategiudvikling er praktisk anvendelig og forudsætter ikke akademisk kendskab til strategi-arbejdet. Den er systematisk opbygget og nem at overskue. De mange gode råd og praktiske redskaber i bogen, gør den direkte anvendelig i de fleste mindre og mellemstore virksomheder. Forfatteren arbejder dagligt med at rådgive danske virksomheder, og han trækker på sin lange og internationale erfaring med strategiudvikling i mindre og større virksomheder i ind- og udland. Fremgangsmåden og redskaberne er brugt i praksis af forfatteren hos en række virksomheder. Uddrag af lektørudtalelse "Det gør bogen praktisk tilgængelig, således at medarbejdere uden den store teoretiske indsigt kan være med i det vigtige arbejde med strategi." "...kan bruges på mange niveauer, også opgavebrug for fx handelsskolen."
- E-bog
- 148,95 kr.
-
- Den direkte vej til succes
44,73 - 298,95 kr. ”Strategiarbejdet skal demokratiseres og gentænkes, hvis det skal blive til andet end et årligt teater.” Så kontante er ordene fra Lars Bo Hansen, der har skrevet Strategi der virker, en bog om, hvordan man får strategier til at virke.Der er mange eksempler på virksomheder, der per rutine og pligt årligt opfører strategiteateret, hvor der tales vision, mission og mål, uden at de involverede reelt tror på, at det fører til forandring og bedre forretningsresultater. På grund af mange nyttesløse og demotiverende strategiprocesser med for meget snak og for meget isvand er strategiprocessen blevet noget, der skal overstås.Men sådan behøver det ikke være. Lars Bo Hansen beskriver som alternativ et strategiarbejde som en organisk proces – hvor man på én gang har fokus på både korte og langt sigt. Drift og strategi skal flyde sammen og blive til ”det, vi går og gør”. Medarbejdere og ledelse drøfter åbent de forskellige strategiske muligheder. Beslutningen er stadig ledelsens, men medarbejderinvolveringen er høj og sikrer, at strategien også bliver til noget.Helt konkret er der fem arbejdsområder i strategiarbejdet, og Lars Bo Hansen tager med Strategi der virker læseren i hånden hele vejen. Han antager, at læseren er den, der ved mest om sin egen virksomhed, men stiller spørgsmålene og oplister, hvilke analyser der skal til hvornår, viser, hvilke tal der er nødvendige til hvad osv.
-
313,95 kr. - Bog
- 313,95 kr.
-
44,73 kr. Mange danske virksomheder har ingen strategi for globalisering. Globalisering på dagsordenen giver danske virksomheder en hjælpende hånd, når de skal i gang med strategiprocessen. For hvad skal der egentlig til i en virksomhed, når den skal være klar til globalisering?Globalisering er i sig selv ikke noget nyt. Det nye er, at globalisering er rykket op på den strategiske dagsorden i de danske virksomheder. Fordi det er nødvendigt. Denne bog giver hjælp til virksomhederne, så deres strategi forholder sig til alle problemstillinger i globaliseringsprocessen.Forfatterne beder virksomhederne forholde sig til disse fem pointer:1. Globaliseringen er i gang – hvad er konsekvenserne af det?2. Globaliseringen vil accelerere – har I taget det med i jeres overvejelser?3. Jeres globaliseringsstrategi afhænger af potentialet og risikoen – hvordan beregner man globaliseringspotentialet for din virksomhed?4. Globalisering vil medføre forandringer i virksomhedens byggesten – hvordan vil din virksomheds geografiske fokus, struktur og ledelse ændre sig?5. Udnyt andres gode og mindre gode erfaringer – læs de 7 gode råd inden I går i gang og 7 gode råd, når I er gået i gang.Det er en enkel, let læst og brugbar bog, der kan hjælpe enhver virksomhed, der forholder sig til globalisering. Den afmystificerer globaliseringen og nedbryder det til nogle konkrete og forståelige begreber og handlingsanvisninger, der kan bruges i en strategiproces, når ens virksomhed skal i gang. Hvad skal man have styr på? Og hvordan styrer man processen? Hvad betyder det for ens organisation? Hvor meget skal man investere? Oma.Alt sammen krydret med cases fra danske virksomheder, der har både gode og dårlige erfaringer fra en strategiproces omkring globalisering.Forfatterne har valgt at donere overskuddet fra bogen til Amnesty International.
- E-bog
- 44,73 kr.
-
- 10 råd du leder efter
44,73 kr. Plejer er død! Også når det gælder betingelserne for ledelse. De eksterne og interne betingelser for virksomheder og ledere forandrer sig i øjeblikket med en hastighed, ingen har prøvet før. Den gode leder har brug for pejlemærker i onde tider; for fortiden kan ikke længere bruges til at forudsige fremtiden.Har man brug for klar tale om, hvilke pejlemærker der holder i længden, kan man med fordel læse Lars Bo Hansens bog. Han har som konsulent og strategiudvikler gennem mange år rådgivet ledere på alle niveauer. Som han siger: Ledelse kan gøre en væsentlig forskel - endnu mere nu end før.Med ti konkrete og handlingsorienterede råd er det Lars Bo Hansens hensigt at skabe bedre ledere. Intet mindre! Og med bedre ledere forstår han ledere, der mere effektivt løser ledelsesopgaverne: Skaber bedre resultater for virksomheden, træffer flere rigtige beslutninger og leder sit team bedre. Alt det samlet i ti råd, nedfældet i God ledelse i onde tider.De ti råd henvender sig til lederen og hans/hendes daglige adfærd: Hvad man gør og ikke gør.1. Du skal ikke forsøge at regne den ud.2. Du skal lave klare aftaler – og holde dem.3. Du skal springe over, hvor gærdet er lavest.4. Du skal kalde situationen og sige tingene, som de er5. Du skal være meget tæt på det og dem, der betyder noget.6. Du skal fokusere.7. Du skal bruge dit hold.8. Du skal tage nye ledelsesredskaber i anvendelse.9. Du skal se at komme ned fra den helikopter.10. Du skal opføre dig ordentligt.Om råd nr. 2 indleder Lars Bo Hansen fx: ”Det er to forskellige ting: at lave klare aftaler og at holde dem. Og måske gør du det allerede i dag – efter din egen vurdering. Det er muligt, men jeg ser desværre ofte, at det snarere er noget, vi alle mener, vi gør i forvejen – ligesom du sikkert svarer, at du altid overholder hastighedsgrænserne. For naturligvis gør man det – holder aftaler og overholder hastighedsgrænserne. Men …”Vær enig eller uenig i rådene, men vær sikker på, at de alle er nødvendige at have en holdning til, hvis man vil udøve god ledelse i onde tider!
- E-bog
- 44,73 kr.