De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Klaus Nørby Jakobsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Med supplerende analysemodeller og værktøjer
    af Flemming Cumberland, Christian Wanding Dahl & Klaus Nørby Jakobsen
    428,95 kr.

    Evnen til at foretage koblinger mellem teori og praksis er af afgørende betydning for at udvikle sig til at blive en kompetent problemløser.Ved at arbejde med relevante og komplekse problemstillinger i danske virksomheder, der opererer internationalt, kan den studerende afprøve den tillærte viden og dermed opnå en øget praktisk indsigt i de teoretiske internationale værktøjers muligheder og begrænsninger.Internationale virksomhedscases vil derfor være et vigtigt supplement til de mere teoretiske lærebøger, og casesamlingen kan hjælpe de studerende med at omsætte teorier og modelværk til praktiske og realistiske anbefalinger til de respektive virksomheders øverste ledelse.Bogen indeholder udvalgte cases, som spænder fra OMX Copenhagen 25-virksomheder til mellemstore virksomheder, både reelle og fiktive, der muliggør inddragelse af en række problemstillinger i forhold til undervisningens faglige indhold, læringsmål og pensumlister. Bogen har derfor en relativ bred faglig temaramme, og der er lagt vægt på casenes instruktive karakter i en pædagogisk og praktisk sammenhæng.Internationale virksomhedscases indeholder yderligere en lang række centrale og anvendelige værktøjer og modeller samlet i appendix samt en udvidet principdisposition for en international marketingplan samt henvisninger til opdaterede informationskilder om internationale markedsforhold. Herved opnår den studerende at få en samlet international værktøjskasse – der umiddelbart er klar til anvendelse.Bogen henvender sig især til internationalt orienterede undervisningsfag og uddannelser på bachelorniveau i lidt bredere forstand, bl.a. på en række HA-uddannelseslinjer, flere erhvervsakademiuddannelser samt HD-områder.

  • - Indtrængningsproblematikken i et globalt perspektiv
    af Flemming Cumberland, Christian Wanding Dahl & Klaus Nørby Jakobsen
    179,95 kr.

    Beslutning om valg af indtrængningsstrategi er et centralt strategisk område for enhver virksomhed, som ønsker at markedsføre sine produkter eller serviceydelser på internationale aftagermarkeder.Virksomheder skal tage stilling til dels de indtrængningsformer, der bedst matcher deres interne ressourcer og/eller ambitionsniveau, dels til markedsspecifikke forhold: Samarbejdsmuligheder på markedet, markedets salgspotentiale, risikostrukturer og lignende. Indtrængningsformen er hermed et vigtigt element i virksomhedens samlede indtrængningsstrategi for, hvordan den vil bearbejde og forsyne et udenlandsk aftagermarked.Potentielle operationsformer/distributionsformer anskueliggøres omkring en række fordele/ulemper ved forskellige organisatoriske alternativer via en nærmere vurdering og afvejning af de muligheder, der vil kunne benyttes af en given virksomhed - ud fra realistiske og praktiske betragtninger.Bogen inddrager en række centrale erhvervsøkonomiske teoriområder i forhold til disses bidrag til indtrængningsproblematikken. Ved at sammenligne og stille forskellige teoretiske perspektiver om indtrængningsproblematikken over for hinanden viser bogen, hvordan de enkelte teoretiske perspektiver både komplementerer og substituerer hinanden. De forskellige tilgange til internationale markeder viser, hvordan man i praksis kan basere sit markedsvalg og internationale marketingindsats på et fleksibelt grundlag.Bogen indeholder også flere vigtige modeller samt nyttige henvisninger og oversigter til opdaterede informationskilder om internationale markedsforhold.Bogen kan med fordel bruges i undervisningen sammen med Internationale virksomhedscases. Med supplerende analysemodeller og værktøjer fra 2022.