Bøger af Jan Krag Jacobsen
-
- en moderne retorik til planlægning af kommunikation
148,95 - 168,95 kr. Film, radio, tv, internet, artikel, foredrag, plakat og teater er meget forskellige medier, men overvejelserne bag brugen af dem er stort set de samme. 29 spørgsmål tilbyder en struktur til planlægning og udførelse af enhver form for kommunikation.Bogen er skrevet i et let tilgængeligt sprog og henvender sig bredt til folk, som arbejder med kommunikation og faglig formidling enten i praksis eller i studiesammenhæng.
-
46,95 kr. Hvis professionel kommunikation skal være effektiv og have den ønskede virkning, er der en række faktorer, man må tage højde for i planlægningen. Listen over de medier, vi har til rådighed, er nærmest uendelig, men de overvejelser, man bør gøre sig, er ofte de samme. Hvem er målgruppen? Hvem er afsender? Hvad er budskabet? Det er blot nogle af de spørgsmål, man bør stille sig selv, når man arbejder med kommunikation.I denne bog stiller Jan Krag Jacobsen 25 spørgsmål, og kan man svare på dem, er man allerede godt på vej med sit formidlingsprodukt.Jan Krag Jacobsen (f. 1939) er uddannet kemiingeniør og cand.polyt. Han var i mange år ansat som lektor ved Kommunikationsuddannelsen på Roskilde Universitetscenter, hvor han blandt andet underviste i interviewteknik – et emne han har skrevet flere bøger om. Jan Krag Jacobsen har desuden været præsident for Det Danske Gastronomiske Akademi.
- E-bog
- 46,95 kr.
-
75,95 kr. Hvordan skaber man det gode interview? Hvordan finder man på de rigtige spørgsmål, der får folk til at snakke? Hvordan styrer man samtalen i den retning, man ønsker? Og hvordan bliver man bedre til at lytte?Jan Krag Jacobsen går i dybden med en række interviewteknikker, der kan få dig godt i gang, hvis du skal interviewe. Bogen handler især om medieinterviewet, men kan også bruges i forbindelse med for eksempel forskningsinterview og personaleinterview.Jan Krag Jacobsen (f. 1939) er uddannet kemiingeniør og cand.polyt. Han var i mange år ansat som lektor ved Kommunikationsuddannelsen på Roskilde Universitetscenter, hvor han blandt andet underviste i interviewteknik – et emne han har skrevet flere bøger om. Jan Krag Jacobsen har desuden været præsident for Det Danske Gastronomiske Akademi.
- E-bog
- 75,95 kr.
-
46,95 kr. "At interviewe. En bog om at spørge meningsfyldt" fra 1982 er en praktisk bog om interviewteknik, der giver gode råd til, hvordan man forbereder og gennemfører et interview. Bogen henvender sig især til dem, der ønsker at arbejde med interviews uden for de store, etablerede medier og til studerende og undervisere i uddannelsessystemet.Jan Krag Jacobsen (f. 1939) er uddannet kemiingeniør og cand.polyt. Han var i mange år ansat som lektor ved Kommunikationsuddannelsen på Roskilde Universitetscenter, hvor han blandt andet underviste i interviewteknik – et emne han har skrevet flere bøger om. Jan Krag Jacobsen har desuden været præsident for Det Danske Gastronomiske Akademi.
- E-bog
- 46,95 kr.
-
278,95 kr. - Bog
- 278,95 kr.