De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Helle Petersen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • Spar 12%
    - Den effektive rådgivers DNA
    af Anne Katrine Lund & Helle Petersen
    78,95 - 263,95 kr.

    Hvem kender ikke oplevelsen af at stå forundret og frustreret tilbage efter en rådgivning? Dit input var fagligt vigtigt, men hvad var det, der gjorde, at kunden ikke virkede engageret og måske heller aldrig kommer til at følge dine råd?I SLÅ TIL! Den effektive rådgivers DNA får du inspiration, viden og værktøjer til at gøre en forskel som rådgiver, uanset om du rådgiver inden for jura, økonomi, IT, kommunikation, HR eller noget helt sjette. Forfatterne giver skarpe råd til, hvordan du skærper din gennemslagskraft, så du bliver hørt, og din rådgivning virker strategisk, retorisk og psykologisk.I bogen får du ny inspiration fra international forskning, gode råd fra internationale guruer og garvede rådgivere i toppen af de danske organisationer – fra ministerier til globale virksomheder.

  • af Helle Petersen
    58,95 - 168,95 kr.

    Forandringskommunikation er en let redigeret udgave af den første danske ph.d.-afhandling om værdibaseret forandringskommunikation. Afhandlingen er resultatet en erhvervsforskeruddannelse, som er gennemført i et samarbejde mellem forfatteren, Institut for Nordisk Filologi og Novo Nordisk, hvor bogens gennemgående case stammer fra.

  • af Helle Petersen & Louise Hørslev
    298,95 kr.

    Kommunikationsplanlægning er en afgørende disciplin i enhver kommunikationsafdeling og -uddannelse. Virksomheder og organisationer har brug for strategisk tænkende og operationelt handlende kommunikationsfolk, der ved, hvordan man kommer fra mål til resultat.Kommunikationsplanlægning i praksis er et supplement til teoretiske lærebøger, der viser, hvordan man i fem organisationer reelt arbejder med at planlægge forskellige typer kommunikationsindsatser. Vi kommer med 'backstage' i arbejdet med Sundhedsplatformen (Region Hovedstaden), en grøn omstillingsproces (Aarhus Kommune), en stor fyringsrunde (Falck), en landsdækkende rekrutteringskampagne (Skattestyrelsen) og en ny forretningsstrategi (Din Sundhedsfaglige a-kasse).Bogen er skrevet til brug i undervisning, hvor fagets teori kan sættes i spil med afsæt i de faglige refleksionsspørgsmål til hvert kapitel. Samtidig er der inspiration til kommunikationsfolk, der ønsker at udvikle deres egen praksis med effektive værktøjer og erfaringer fra kendte eller genkendelige kommunikationsudfordringer.

  • - Teori og cases om tekst og tale
    af Helle Petersen
    263,95 - 378,95 kr.

    Denne antologi består af 10 forskeres præsentation af teorier, der bidrager til bedre organisationskommunikation.Fælles for deres tilgang er et tekstnært fokus på sprogets, kulturens og kommunikationsrådgivningens potentialer. Fire kommunikationsmedarbejdere supplerer med aktuelle eksempler på, hvordan kommunikationsafdelingerne i Novo Nordisk, SKAT, Danmarks Radio og NaturErhvervstyrelsen arbejder med tekst og tale i praksis.Målet er at skabe en inspirerende lærebog og et teoretisk fundament for arbejdet med at analysere, forstå, forbedre og rådgive om kommunikation i, fra og om organisationer, virksomheder og myndigheder."Velkommen til en undervisningsbog, som har mindst lige så stor relevans for den praktiserende kommunikatør og rådgiver, der vil blive klogere på teksten, talen, organisationen og sig selv. Tilsammen bliver bogens 10 kapitler, der alle har en stærk kobling mellem teori og praksis, en 360-graders turné gennem de problemstillinger man bliver konfronteret med i alle organisationer uanset om de er private eller offentlige, store eller små. Og så har forfatterne taget deres egen medicin: man forstår hvad de skriver! "Anne-Marie Skov, Senior Vice President, Group Corporate Affairs, Carlsberg A/S.

  • - Teori og cases om følgeskab og forandring
    af Helle Petersen
    399,75 kr.

    Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på en og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser, hvordan de bruges i praksis på en række aktuelle cases. Kapitlerne suppleres af personlige lederrefleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Århus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, og af stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.

  • - kvalitetsstyring og måling
    af Helle Petersen
    138,95 kr.

    Kvalitetsstyring og måling af kommunikation er aktiviteter, der på hver sin måde kobler virksomhedens kommunikationsarbejde sammen med den overordnede strategi og ledelse. Men hvordan arbejder man strategisk med virksomhedens kommunikation? Og hvordan dokumenterer kommunikationsafdelingen, at man er den nye strategiske rolle værdig? Denne bog giver inspiration til arbejdet med disse nye udfordringer i form af to nyudviklede værktøjer - kommunikationsproceduren og den strategiske kommunikationsmåling. Det er ikke indviklede, videnskabelige metoder, men gennemtænkte ""brugsmodeller"

  • af Helle Petersen
    58,95 kr.

    Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på én og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser gennem en række aktuelle cases, hvordan de bruges i praksis. Kapitlerne suppleres af personlige refleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Aarhus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases, hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, samt af medarbejdere i stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.

  • - Danske topledere om kommunikation
    af Anne Katrine Lund, Helle Petersen & Pernille Lemée
    118,95 kr.

    Kommunikationen er helt afgørende for at drive en organisation med succes! I De 12 bud - danske topledere om kommunikation giver 12 topledere fra helt forskellige brancher deres personlige bud på, hvilken betydning kommunikation har. Budskaberne er enkle og direkte: Nærvær, åbenhed og personlig stil er nogle af de centrale kodeord, hvis man vil være en god kommunikator. De 12 topledere sætter med lærerige beretninger og eksempler flere nuancer på kommunikationens betydning - og de er ikke bange for at indrømme, at de til tider er blevet klogere af ubehagelige erfaringer. Beretningerne bliver suppleret af lærerige cases fra deres organisationer.

  • af Anne Katrine Lund & Helle Petersen
    108,95 kr.

    I denne bog er ordet givet til nogle af landets førende kommunikationsforskere fra universiteter og handelshøjskoler. Ordet har været frit - kun omdrejningspunktet har ligget fast, nemlig at artiklerne skulle illustrere både dybden og bredden af den kommunikerende organisation.  Bogen har bidrag af Johan Peter Paludan, Hans Gullestrup, John Kuada, Erik Johnsen, Steen Hildebrandt, Jørn Lund, Kim Scrøder og Erik Hansen. Den kommunikerende organisation er samtidig titlen på en ny tværvidenskabelig serie, hvor forskere og praktikere har udgivet en række bøger om kommunikation. Omdrejningspunktet er kommunikation i og fra organisationer, hvilket er temaet for forskning på mange forskellige felter - hos sprog - og kommunikationsforskere samt ledelses- og organisationsforskere.