Bøger af Hans-Christian Christiansen
-
- det digitale perspektiv
413,95 kr. Billedmedier præger i stigende grad vores livssyn, holdninger og sociale relationer. Det gør de blandt andet, fordi den digitale teknologi muliggør en brug og formidling af billeder, som er mere varieret og dynamisk end tidligere. Digitaliseringen har således resulteret i en øget konvergens og en remediering, som gør det nemmere at kommunikere ved hjælp af billeder, men som samtidig også gør det sværere at skelne mellem medie, teknologi og indhold. Læsningen og afkodningen af billedmediernes budskaber udgør en central kundskab i dagens samfund. Forståelsen af billedmedierne problematiseres imidlertid i takt med, at disse integreres i computeren og andre digitale platforme: Analoge medier mikses i multimodale formater, levende billeder ses på mobile medier, tv-serier tilpasses streamingteknologien osv. Analyse af billedmedier - det digitale perspektiv introducerer analytiske tilgange til de enkelte medier (fotos, film, tv, reklamer, web) og deres særlige koder og æstetik ud fra et bredt spektrum af relevante medieteorier (semiotik, litteraturteori, formalisme, kunsthistorie m.m.). Kapitlerne tager tillige højde for remedieringen og den øgede tværmediale formidling gennem inddragelse af nøglebegreber inden for digital medieforståelse. Til forskel fra de tidligere bøger vægtes digitaliseringens og de seneste års æstetiske udvikling inden for billedmedierne i langt højere grad. Fem af bogens kapitler om værkanalyse, billedanalyse, tv-analyse , reklameanalyse og opgaveskrivning er helt nye. Kapitlerne om filmanalyse og websiteanalyse er opdaterede og stærkt reviderede, mens kapitlet om genreanalyse kun er lettere revideret. Kapitlet om tegneserieanalyse udgår. Bogen er målrettet brug i undervisningen i medieanalyse og beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser.
- Bog
- 413,95 kr.
-
- et kritisk perspektiv
428,95 kr. Udviklingen af digitale og netbaserede medier udfordrer måden, vi kommunikerer på inden for markedsføring, reklame, læring og i privat sammenhæng. Denne bog introducerer temaer og nøglebegreber, der bredt belyser kommunikationen på forskellige onlineplatforme, og som samtidig giver kendskab til de særlige problemstillinger og overvejelser, der knytter sig til kommunikation på nettet. Bogen fremhæver vigtigheden af et kritisk perspektiv på onlinekommunikation, hvor etisk bevidsthed og analytisk forståelse indgår som uomgængelige elementer. Den argumenterer således for, at inddragelsen af onlinekommunikation i virksomheder kræver, at man er opmærksom på ikke blot hvordan teknologien implementeres, men også hvilken effekt dette har for såvel arbejdsgangen inden for den enkelte virksomhed som for kvaliteten og effekten af kommunikationen udadtil. Denne 3. udgave af Onlinekommunikation er stærkt revideret. Flere af de oprindelige kapitler er blevet skrevet helt om, og der er desuden tilføjet nyt indhold om digital etik, digital billedkommunikation, brugervenlighed/UX, AI og sociale intranets. Bogen tager afsæt i de fagelementer, som vægtes på erhvervsuddannelserne og på videreuddannelserne inden for emnefelterne onlinekommunikation og digital formidling. Den introducerer til bl.a. analyse af webkommunikation, usability, markedsføring på nettet, multimodal kommunikation, sprog på nettet, digital storytelling, digital etik og interkulturel kommunikation.
- Bog
- 428,95 kr.
-
58,95 kr. Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på én og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser gennem en række aktuelle cases, hvordan de bruges i praksis. Kapitlerne suppleres af personlige refleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Aarhus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases, hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, samt af medarbejdere i stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.
- E-bog
- 58,95 kr.
-
353,95 kr. Lederens kommunikation er afgørende for at skabe følgeskab og forandring på medarbejder-, afdelings- og organisationsniveau. Strategisk kommunikation er en del af ledelsesopgaven, når der på én og samme tid skal skabes resultater og medarbejdertrivsel. Denne bog sætter ledelseskommunikation i kontekst og viser, hvad det kræver at lykkes med opgaven – som leder og som ledelsesteam.Ledelseskommunikation kommer rundt om både situationer (fx kriser og forandringer), kanaler (fx afdelingsmødet og det virtuelle møde), metoder (fx billedanalyse og samtaleanalyse) og kompetencer (fx retoriske og psykologiske), som skal mestres i ledelseskommunikation og analyse heraf.Ti kommunikationsforskere folder centrale teorier ud og viser gennem en række aktuelle cases, hvordan de bruges i praksis. Kapitlerne suppleres af personlige refleksioner fra ledere, der har stået over for særlige ledelsesudfordringer i Aarhus Kommune, Region Hovedstaden og på Rigshospitalet, og virksomhedscases, hvor vi ser, hvordan Novo Nordisk, Arla og Nets arbejder med at skabe rammer, rådgivning og kanaler til den gode ledelseskommunikation.Bogen er skrevet til ledere på diplom- og masteruddannelser og kan desuden med stort udbytte læses af HR- og kommunikationsstuderende, der ønsker at arbejde med ledelsesrådgivning, samt af medarbejdere i stabsfunktioner, der ønsker at støtte ledelsesopgaven.
- E-bog
- 353,95 kr.
-
386,95 kr. Sociale medier er en praksisnær introduktion til kommunikation og markedsføring på sociale medier. Læseren introduceres til centrale kommunikationsteorier og metoder, der er anvendelige til såvel analysen som udarbejdelsen af sociale medie-strategier.Bogens forfattere, der henter deres erfaring fra praksis, undervisning og forskning, illustrerer forklaringsmodellerne med eksempler og cases. Sociale medier henvender sig til to overordnede målgrupper: dem, der har brug for at danne sig det store overblik over mediernes baggrund og forskelligartede styrker og svagheder (som for eksempel undervisere og instruktører), og dem, der overvejer at anvende en eller flere sociale medieplatforme i praksis. I otte kapitler gennemgår lærebogen:• Sociale medier – en introduktion• Analyse af sociale medier• Social media-strategi• Ledelse i en 2 .0-verden• Brand communities• Møder mellem mennesker – offline og online• Markedsføring på sociale medier• Nyhedsformidling på sociale medierBogen er rettet mod erhvervsuddannelse og videreuddannelse og passer bl.a. til Akademiuddannelsen i Sociale medier. Den passer desuden til læreruddannelsen samt tilvalgsfag i Medier ved universitetet.
- Bog
- 386,95 kr.
-
- Thought Leadership og Personal Knowledge Management i praksis
296,95 kr. Bogen introducerer til digital videnomsætning og til strategier for, hvordan man som videnarbejder og virksomhed kan udnytte de digitale teknologier på en måde, der gør en reel forskel. Bogen er den første på dansk, der giver medarbejdere og virksomheder redskaberne til at videndele med succes, og som forklarer teorierne bag.Bogen viser, hvordan man som videnarbejder kan skabe værdi for sit eget eller virksomhedens brand gennem kuratering, hvordan man kan etablere et professionelt brand gennem en content strategi, samt hvordan man kan forholde sig kritisk bevidst til de problemstillinger, der omgærder aktiviteterne på de sociale medier: Det drejer sig dels om juridiske og praktiske spørgsmål, som hvordan man forholder sig til ophavsret og negativ brugerrespons, dels om de negative effekter, som medieinddragelsen kan have for videnarbejderens koncentration og evne til at tænke kreativt og innovativt. De enkelte kapitler bringer konkrete eksempler, der illustrerer videnformidling og Thought Leadership i praksis. Information omsættes i dag langt hurtigere end for 20 år siden, og digitaliseringen har resulteret i et overflødighedshorn af muligheder for at indhente information og formidle viden. Omvendt har udviklingen også medført et såkaldt information overload – en oplevelse hos den enkelte bruger af, at hans eller hendes kognitive kapacitet drænes af at skulle forholde sig til store mængder af information. Der er derfor i nyere tid opstået en voksende interesse for den værdi og brandingeffekt, som bearbejdning af information, udvikling og deling af viden kan være forbundet med. Dette kommer bl.a. til udtryk inden for teoridannelser om videnledelse og i nyere marketingtænkning, fx med Thought Leadership.Bogen er opdelt i to dele. Del 1 gennemgår i to kapitler videnledelse og Personal Knowledge Management, mens del 2 er praktisk orienteret og giver en introduktion til, hvordan strategisk arbejde med Thought Leadership og faglig videndeling kan give værdi for videnarbejdere.
- Bog
- 296,95 kr.
-
243,95 - 341,95 kr. Vores erfaringer og videnstilegnelse skabes i dag i stadig højere grad gennem levende billeder på forskellige teknologiske platforme, og brugen af fx film, tv og computerspil i undervisningen imødekommer børn og unges kultur, erfaringer og kompetencer. Det kræver imidlertid baggrundsviden, tolkningskompetence og mediepædagogisk indsigt at anvende levende billeder i undervisningen, og der savnes i denne sammenhæng viden om, hvordan brugen af levende billeder integreres som en del af det didaktiske håndværk. Læring med levende billeder præsenterer en række forskellige tilgange og teorier til arbejdet med levende billeder i undervisningen: fra fænomenologi og pragmatik til receptionsteori, formalisme og æstetisk læringsteori. I bogen integreres teorier omkring medier, pædagogik og didaktik med et bredt spektrum af metoder udviklet i det praktiske arbejde med medier. Bogen er skrevet til brug i undervisningen inden for fagområder som mediepædagogik og medieanalyse samt beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser.