Bøger af Gunther Kress
-
- et multimodalt perspektiv
323,95 kr. Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes?Det er blandt de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til de eksisterende teorier på området.Fokus er især på:Læring som kommunikation.At transformere information til viden.Uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer.Praksis for evaluering og bedømmelse.Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.Staffan Selander er professor i didaktik ved Institution for Pædagogik og Didaktik, Stockholms Universitet. Gunther Kress er professor i semiotik og uddannelse ved Institute of Education, University of London.
- Bog
- 323,95 kr.
-
- – i et multimodalt perspektiv
198,95 kr. Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes?Det er nogle af de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til tidligere teorier på området.Fokus er især på: – Læring som kommunikation. – At transformere information til viden. – Skolens eller uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer. – Praksis for evaluering og bedømmelse.Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.
- E-bog
- 198,95 kr.
-
- Bog
- 505,95 kr.
-
403,95 kr. Denne bog introducerer og diskuterer literacybegrebet generelt og i forhold til undervisningen i børnehaveklasse, 1. og 2. klasse. I bogens kapitler giver forskere og praktikere bud på, hvordan literacy kan forstås, praktiseres og kobles med læringsmål. Her er eksempler på pædagogisk praksis, som kan inspirere til egen praksis i forskellige fag og på tværs af fag, idet der er fokus på, at eleverne er aktive og meningsskabende i deres læring. Se indholdsfortegnelse og indledning til bogen 'Samlet set giver Literacy og læringsmål i indskolingen et inspirerende dynamisk billede af, hvordan man kan forstå literacy i indskolingen i disse år på en måde, der gør en klogere på de fleste fag i skolen, samtidig med at der bliver knyttet an til de spændinger, der er i den nuværende målforståelse.' - Søren Eefsen, lektor i dansk ved professionshøjskolen UCC 'Literacy og læringsmål i indskolingen er en fantastisk bog (...) Dette er en bog, der inspirerer på hver eneste side med teori og ikke mindst konkrete og let håndgribelige praksiseksempler.' - Nina R. Kledal, læsekonsulent 'Spændende og inspirerende bog. Vigtig pointering af at literacybegrebet hører til i alle fag, så eleverne bliver dygtige til sprog i alle afskygninger. God blanding af teori og praksiseksempler.' - lektørudtalelse fra Dansk BiblioteksCenter'Bogens 11 kapitler indkredser de to centrale begreber literacy og læringsmål, og det er en indsigtsfuld bog for alle' - Folkeskolen- Læs resten af anmeldelsen her'Det er fra ende til anden en meget inspirerende bog set ud fra såvel den teoretiske som den praktiske synsvinkel.' – Børnehaveklasselederforeningen - Læs resten af anmeldelsen her
- E-bog
- 403,95 kr.
-
- From Convention to Creativity
653,95 - 1.777,95 kr. In his latest book, Gunther Kress explores how children learn to spell in the context of current concerns about early literacy, examining the effects of technological and cultural changes in society.
- Bog
- 653,95 kr.
-
537,95 - 1.855,95 kr. Based on a close analysis of a series of written texts by primary school children, this book poses two questions: what is it that a child learns when he or she learns to write?; and what can we learn about children, society and ourselves, by looking at this process?
- Bog
- 537,95 kr.
-
- Rethinking the Paths to Literacy
523,95 - 1.649,95 kr. Arguing for a reappraisal of the phenomenon of literacy, and hence for a profound shift in educational practice, this volume plays close attention to the plethora of objects which children constantly produce: drawings, cuttings-out, "writings" and collages.
- Bog
- 523,95 kr.
-
536,95 - 1.769,95 kr. This book explores all aspects of the materiality of writing in an integrated social semiotic and multimodal framework.
- Bog
- 536,95 kr.