De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Elisa Nadire Caeli

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Elisa Nadire Caeli
    128,95 kr.

    Nutidens børn er født i en digital tidsalder. De lærer hurtigt at trykke på taster og swipe på skærme. Men de forstår ikke automatisk, hvordan digitale teknologier er designet, eller hvad brugen af dem betyder for dem selv, vores fællesskaber og vores samfund. Derfor må de udvikle teknologiforståelse.

  • af Jeppe Bundsgaard, Elisa Nadire Caeli, Elisabeth Rasmussen, mfl.
    198,95 kr.

    Hvert femte år gennemføres ICILS (International Computer and Information Literacy Study) med henblik på at undersøge teknologiforståelse hos skoleelever på 8. klassetrin, herunder deres computerog informationskompetence samt kompetencer til datalogisk tænkning. I denne bog præsenteres de danske resultater af ICILS-undersøgelsen i 2023 samt analyser af udviklingen siden første ICILS-undersøgelse i 2013 og anden ICILS-undersøgelse i 2018.ICILS giver gennem spørgeskemaer også et nuanceret indblik i konteksten for elevernes udvikling af kompetencer. I bogen er der særligt fokus på resultater, der kan bidrage til at nuancere den aktuelle skærmdebat og debat om teknologiforståelse, resultater, der uddyber forståelsen af forskelle inden for køn og it, og resultater vedrørende lærernes tanker om it og deres prioriteringer af it som indhold i undervisningen samt deres læringsteori og undervisningspraksisser.

  • af Elisa Nadire Caeli
    98,95 kr.

    Nutidens børn er født i en digital tidsalder. De lærer hurtigt at trykke på taster og swipe på skærme. Men de forstår ikke automatisk, hvordan digitale teknologier er designet, eller hvad brugen af dem betyder for dem selv, vores fællesskaber og vores samfund. Derfor må de udvikle teknologiforståelse.

  • af Elisa Nadire Caeli, Frank Jensen, Mads Bo-Kristensen & mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Fremtidens læring – skolen i skyenAf Elisa Nadire CaeliMed udgangspunkt i Sugata Mitras forskning og hans verdenskendte Hole in the wall-eksperiment udfordrer denne artikel det traditionelle læringsmiljø og ser på skolens mulige veje ud i skyen. Artiklen introducerer endvidere, hvad et SOLEkan være, og hvordan det ændrer både lærernes og elevernes roller.Digital dannelse og Den digitale skole 2016-2020Af Mads Bo-KristensenPå baggrund af en præsentation af Vejle Kommunes strategi for den digitale skole 2016-2020 diskuterer denne artikel begrebet digital dannelse, og hvad det kræver af såvel ledere som undervisere og elever at tilpasse sig didaktisk og læringsmæssigt til det stadigt mere digitaliserede samfund, vi lever i.Digital skole som kulturforandringAf Frank JensenDenne artikel beskriver den udvikling mod at blive en digital skole, som UngdomsCenter Vejle har gennemgået, og fra dét konkrete afsæt kastes der lys over, hvad det kræver af både lærere og ledelse at imødekommende denkulturforandring, det er. Endvidere argumenterer artiklen for, hvordan det at arbejde som et professionelt læringsfælleskab også kan understøtte den meget omfattende udvikling.Naturvidenskab på den sjove og ”forstærkede” måde!Af Lance LuscombeI en skolekontekst er open data og augmented reality to nye begreber. De behandles i denne artikel, og det gennemgås, hvordan netop de to ressourcer kan afhjælpe elevers oplevelse af, at naturfag ikke er meningsfuldt, og hvordande derfor kan bruges i forhold til den nye naturfagsprøve i folkeskolen.

  • af Elisa Nadire Caeli & Anne Marie Vinther
    348,95 kr.

    Hæftet Dybdelæring med taksonomier - differentiering og tydelig progression fungerer som en vejledning i og inspiration til arbejdet med taksonomiplakaterne Blooms taksonomi, SOLO-taksonomien, Marzanos taksonomi og Hvordan kan taksonomier hjælpe mig med at lære?Hæftet præsenterer baggrunden for og ideen med taksonomier i undervisningen, herunder også de faldgruber, man som lærer eller pædagog skal have for øje. I hæftet præsenteres de tre taksonomier hver for sig, herunder opbygningen af hver enkelt taksonomi, samt hvordan den kan anvendes i praksis.Hæftet er overordnet set en håndsrækning til arbejdet med formulering og tydeliggørelse af læringsmål, tydelig læringsprogression, læringsstrategier og vurdering ? herunder elevens selvvurdering og feedback med dybdelæring som målet.