De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Birgitte Norlyk

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - et tværfagligt perspektiv
    af Per Krogh Hansen, Birgitte Norlyk, Christa Thomsen, mfl.
    268,95 kr.

    Corporate communication er et paraplybegreb, som dækker over de mangeartede kommunikationsaktiviteter, der udøves i en virksomhed. Fokus er på en stringent og sammenhængende kommunikation af identitet og værdier i dialogen med omverdenen. I det strategiske og praktiske arbejde med corporate communication ligger muligheden for at danne og fastholde billedet af den unikke og troværdige virksomhed. Corporate communication – et tværfagligt perspektiv indeholder: Om corporate communication af Birgitte Norlyk, Institut for Fagsprog, Kommunikation og Informationsvidenskab (Syddansk Universitet) Storytelling og corporate communication af Per Krogh Hansen, Institut for Litteratur, Kultur og Medier (Syddansk Universitet) Om heltefiguren i corporate communication af Cindie Maagaard, Institut for Sprog og Kommunikation, og Birgitte Norlyk Virksomhed med stil – Design i corporate communication af Anders V. Munch, Institut for Litteratur, Kultur og Medier (Syddansk Universitet) Marketing, Public Relations og corporate communication af Elin Brandi Sørensen, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet) CSR: corporate communication som social ansvarlighed af Christa Thomsen, Institut for Sprog og Erhvervskommunikation (Aarhus School of Business – Aarhus Universitet) Et strategisk perspektiv på corporate communication af Per V. Freytag, Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse (Syddansk Universitet), og Birgitte Norlyk Corporate communication – et tværfagligt perspektiv retter sig mod undervisningsforløb på videregående uddannelser samt mod praktikere, der ønsker en opdatering på kommunikationsområdet.

  • - – intercultural business communication
    af Inger Askehave, Birgitte Norlyk, Malene Gram, mfl.
    170,95 kr.

    A text and casebook for language and business students at BA level. Written by experienced teachers and researchers from Aalborg University, University of Southern Denmark, University of Aarhus, Copenhagen Business School, and Aarhus School of Business, Meanings and Messages offers a new and updated approach to intercultural communication. Meanings and Messages introduces students to culture, communication and business and contains authentic examples of how Danish companies deal with intercultural issues in various text genres. Study questions, classroom exercises and project ideas are included. Chapters • Culture in a business context • Communication - transmitting messages or fusing horizons? • Made in Denmark - global perspectives • Texts and localization • The translator as cultural mediator • English and Danish business negotiations • B2B Websites in an intercultural perspective • Speech acts in sales letters • Politeness in Danish and French e-mails • Business students and culture - searching for a toolbox Meanings and Messages is equally relevant for professionals working within the field of language and intercultural communication.

  • - Lean i offentlige og private virksomheder
    af Jan Stentoft Arlbjørn, Birgitte Norlyk, Karsten Wiborg, mfl.
    322,95 kr.

    Lærebogen føjer nye dimensioner til den danske Lean-litteratur. Første del tager udgangspunkt i begrebet produktivitet, i udvikling af Lean-begrebet, historikken og de klassiske Lean-værktøjer, belyst gennem en række spændende vinkler, som fx arbejdsmiljø og stress og en række Lean-relaterede filosofier. Denne del af bogen afrundes med en aflæsning af ”Lean-barometeret” i Danmark, baseret på en omfattende spørgeskemaundersøgelse blandt Lean-nøglepersoner. Anden del giver en systematisk gennemgang af Lean-begrebet, som det praktiseres i den private og i den offentlige sektor. Der præsenteres seks cases fra følgende sektorer: o Produktion o Administration o Kommuner. o Sundhedssektoren o Den finansielle sektor o Byggeriet Bogens sidste del indledes med et kapitel om italesættelsen af Lean i virksomhederne, og der gives konkrete anvisninger på, hvordan det er muligt at optimere kommunikation om virksomhedens Lean-aktiviteter både internt og eksternt. Det afsluttende perspektiverende kapitel binder teorier, filosofier og Lean-kommunikation sammen med bogens empiriske resultater og cases. Målgruppen er primært studerende på videregående uddannelser inden for økonomi, samfundsvidenskab, kommunikation og tekniske uddannelser. Bogen kan imidlertid også inspirere og udfordre læsere med en vis teoretisk og praktisk erfaring med Lean.