Bøger af Birgitte Madelung
-
284,50 kr. Undervisning på professionsuddannelser er en grundbog, som henvender sig til adjunkter på professionshøjskoler og erhvervsakademierne, og som samtidig tilbyder et godt fundament for alle, der arbejder med undervisning i både teoretisk og praktisk sammenhæng. Bemærk, at da bogen henvender sig til undervisere, udleverer vi som udgangspunkt ikke frieksemplarer af bogen. Bogen beskriver praksisinddragende, udviklingsorienteret og forskningsbaseret undervisning, og den besvarer, hvordan man: forbereder sin undervisning fagligt og pædagogisk tilpasser sin undervisning til de studerendes erfaringsniveau vejleder og giver feedback bedømmer professionelle kompetencer ved eksamen medvirker til organisationsudvikling holder sig internationalt orienteret gør sig lektorklar fortsætter sin udvikling som underviser på sigtBogen tager afsæt i kravene til en lektoranmodning, ligesom den kan bruges som guide og inspirationskilde i en travl hverdag. Som underviser på en professionshøjskole har man en bred vifte af opgaver. Men i sidste ende bruger man hovedparten af sin tid sammen med de studerende. Hvad enten vi taler om studerende på grunduddannelser eller studerende på efter- og videreuddannelser, er det vigtigt med praktiske og teoretiske ideer til, hvordan man kan tilrettelægge gode undervisningsforløb – med det rette niveau og det rette udbytte.Da bogen henvender sig til adjunkter, udleverer vi som udgangspunkt ikke pensumeksemplarer af bogen.
- Bog
- 284,50 kr.
-
298,95 - 359,95 kr. En undervisers kompetencer, handlerum og muligheder afspejler organsationens og ledelsernes perspektiver og handlinger i relation til undervisning og pædagogisk praksis. Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser sætter fokus på samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Den argumenterer for, at samspillet er fundamentet for en god pædagogisk praksis.I løbet af bogens fem kapitler bliver samspillet og dets elementer behandlet. Til sidst følger et sjette kapitel, der opstiller supplerende forslag til konkrete handlinger.Bogen er rammesættende, men tilbyder ikke én fast ramme. Den skal først og fremmest fungere som inspiration med konkrete bud på handlinger og med målet, at der på relevanter niveauer arbejdes med rammer og handlinger for kompetenceudvikling, der både har et kort og et langt sigte. Underviserne skal kunne udvikle sig og handle i en kontekst, der understøtter de forventninger, der er til dem som undervisere, og som understøtter det, som pædagogisk praksis handler om – de studerendes læring.