De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Anja Overgaard Thomassen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser
    af Nikolaj Stegeager, Thomas Ryberg, Diana Stentoft, mfl.
    288,95 kr.

    Problembaseret læring og projektarbejde (PBL) anvendes på en lang række videregående uddannelser. Evnen til at arbejde problem- og projektbaseret er imidlertid ikke noget, der kommer af sig selv. Det er en kompetence, der skal tilegnes og opøves. Bogen giver et solidt afsæt for at få det bedste ud af arbejdsformen. Forfatterne præsenterer en række modeller, idéer og forslag til, hvordan man på succesfuld vis kan tage ansvar for egen læring gennem de udfordringer og muligheder, der følger med PBL. Bogen sætter bl.a. fokus på: problemfelt og problemformulering projektstyring og projektledelse samarbejde i projektgrupper og med vejledere kommunikation og konflikthåndtering brug af it evaluering PBL problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser er skrevet af forskere fra Aalborg Universitet, som har forsket og undervist i PBL inden for hhv. humanistiske, ingeniør-, natur- og samfundsvidenskabelige uddannelser. Bogen er således tænkt anvendt på tværs af fagene.

  • af Erik Laursen, Nikolaj Stegeager, Hanne Kathrine Krogstrup, mfl.
    268,95 kr.

    De senere år har samskabelse vundet indpas i den offentlige sektor som en arbejdsform, der lægger mindre vægt på kontrol og i stedet vægter samarbejde og inddragelse. Mange taler om en generel overgang fra New Public Management til New Public Governance i den offentlige sektor.En væsentlig komponent i samskabelse og New Public Governance er, at offentlig styring i højere grad handler om at hæve serviceniveauet ved at opbygge kompetencer. Det kræver en ny dagsorden i den offentlige forvaltning med fokus på capacity building.Denne bog stiller skarpt på samskabelse i den offentlige sektor og præsenterer capacity building som et perspektiv til at sikre bedre relationer, mere robuste organisationer og en bedre udnyttelse af de menneskelige ressourcer i den offentlige sektor.Redigeret af Hanne Kathrine Krogstrup, professor mso ved Aalborg Universitet.

  • af Nikolaj Stegeager, Thomas Ryberg, Diana Stentoft, mfl.
    223,95 - 328,95 kr.

    Problem-based learning and project work (PBL) can be found in a wide variety of higher education programmes and courses. Yet the ability to structure and execute problem- and project-oriented academic work is not innate - it is a skill that must be learned and practiced.An Introduction to Problem-Based Learning in Higher Education offers readers a solid foundation for maximising the potential of project work. The authors present a number of models, ideas and suggestions for how students can use the challenges and possibilities inherent in PBL to take responsibility for their own learning.Themes include:Problems and problem formulationsProject planning and managementCollaboration among project groups and supervisorsCommunication and conflict managementIT useEvaluationAn Introduction to Problem-Based Learning in Higher Education is written by researchers from Aalborg University who have taught and researched PBL in humanities, engineering, natural and social sciences courses. This interdisciplinary book can be used in any educational context within higher education.

  • - 15 bud på nødvendig organisatorisk forandring
    af Søren Frimann, Lone Hersted, Steen Hildebrandt, mfl.
    348,95 kr.

    Når organisationer udfordres af foranderlighed, usikkerhed og kompleksitet, er der behov for nye forståelsesrammer at lede ud fra.NYE TENDENSER I ORGANISATION OG LEDELSE rummer 15 kapitler, der belyser og beskriver en række aktuelle tendenser og deres ledelsesmæssige og organisatoriske implikationer, herunder frisættelse, samskabelse, vilde problemer, bæredygtighed, globalt forvalterskab, resonansfællesskaber, regenerative organiseringer og meget mere.Hvilket nyt lederskab er nødvendigt, når man skal arbejde med frisættelse? Hvordan organiseres det nødvendige samarbejde på tværs af afdelinger og fagligheder, når komplekse problemer skal håndteres? Hvordan leder man i det hele taget en bæredygtig organisationsudvikling?Det er bare nogle af de perspektiver, du får relevante og inspirerende bud på i denne antologi, der er skrevet af forskere fra bl.a. universiteter og professionshøjskoler. NYE TENDENSER I ORGANISATION OG LEDELSE er målrettet ledelsesuddannelserne, især grundmodulet ’Organisation, udvikling og samskabelse’ på diplomuddannelsen i ledelse, men henvender sig til alle, der beskæftiger sig med ledelse både i praksis og i forsknings- og uddannelsesverdenen.