Bøger af Anders Bordum
-
- en grundbog
518,95 kr. Den kommunikative arena er betragtelig – grænsende til det uoverskuelige! Kommunikation er et omfattende og indholdsrigt begreb, og litteraturstudier illustrerer mangfoldigheden, men også, at der ikke eksisterer nogen altomfattende supermodel, der alene kan indfange området. Kommunikationsteori – en grundbog giver en første indføring til et kolossalt stort og meget vanskeligt afgrænseligt område. Denne grundbog behandler på forskellige måder kommunikation mellem aktører i forskellige perspektiver. I overskuelig form præsenteres såvel de forskellige teoretiske som videnskabelige retninger i relation til kommunikation, ligesom en lang række begreber præsenteres, defineres og diskuteres i bogen. Kommunikationsteori kan også anvendes som et opslagsværk; noget man læser i, når man har behov for et hurtigt overblik på et specifikt emneområde for siden at gå videre i originallitteraturen.I denne reviderede 2. udgave er de tidligere kapitler blevet opdaterede og der er nye kapitler om retorik og strategisk ledelseskommunikation.Kommunikationsteori – en grundbog kan anvendes på forskellige uddannelser og i flere sammenhænge i et studium. Den er ikke specifikt bundet til noget fag eller nogen uddannelse. Bogen er bevidst tilrettelagt så almen og bred, at den kan bruges på de fleste uddannelser og kurser, hvori kommunikation indgår.
- Bog
- 518,95 kr.
-
258,95 kr. Tillid kan betragtes som et af det moderne samfunds usynlige grundpiller, som den 'sociale lim' der holder samfund, virksomheder og personlige relationer sammen i en stadig mere kompleks verden. Denne antologi indeholder en række filosofiske og sociologiske perspektiver på tillidens betydninger og funktioner i det moderne samfund. Bogen ser på tillid som fænomen og begreb. På tillidens rolle i vidensproduktion og forskning. Det handler om tillid, når vi lægger vores liv i lægens hænder eller inviterer konsulenter ind i organisationen. Det handler om tillid, når chefen ikke har mulighed for at styre eller kontrollere, hvad medarbejderne laver, men regner med at de af sig selv gør det rigtige. Det handler om tillid, når vi arbejder med information fra internettet, modtager budskaber fra medierne eller bliver præsenteret for resultater af videnskabelige undersøgelser. 'Det handler om tillid' er et resultat af dialog og teamarbejde på Institut for Ledelse, Politik og Filosofi ved Copenhagen Business School.
- E-bog
- 258,95 kr.
-
- ledelse, viden og virksomheden
163,95 kr. Viden anvendes i virksomheder til gennem processer og produkter at skabe vedvarende konkurrencefordele. I store dele af litteraturen om ledelse af viden i virksomheden analyseres udelukkende konsekvenserne af viden - eksempelvis at viden viden skaber værdi - men derved udelades ofte analysen af de processer som fører til viden. Disse processer er dog i lige så høj grad som konsekvenserne af viden en del af vidensøkonomien, og dermed en forudsætning for at kunne analysere ledelse af viden i virksomheden. Denne bog søger gennem tre dele at forholde sig refleksivt til både konsekvenserne af viden og de processer som fører til viden, og hvordan disse to perspektiver skaber en række dilemmaer for ledelse af virksomheden. Bogen indledes med et teoretisk overblik over litteraturen om viden og ledelse i virksomheden, derefter analyserer bogens første del epistemisk kriterierne for at noget er viden. Anden del fokuserer på, hvordan viden organiseres og tredje del diskuterer forskellige perspektiver på ledelse af viden i virksomheden. Bogens målgruppe er såvel teoretikere som praktikere, der har en interesse i at reflektere over begrebet viden og de ledelsesmæssige dilemmaer knyttet til anvendelsen af viden, og som derudover har en vis faglig indsigt i virksomhedsteoretiske perspektiver.
- E-bog
- 163,95 kr.