Forebyggende arbejde i daginstitutionen
- Samspil og tilknytning
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 262
- Udgivet:
- 5. marts 2014
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 157x230x28 mm.
- Vægt:
- 399 g.
- 1-2 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Forebyggende arbejde i daginstitutionen
• Hvad er tilknytning?
• Hvilke konsekvenser kan viden om tilknytning og tidligt samspil have for daginstitutionens praksis?
• Hvordan formidler barnet, at det har det svært?
• Hvad er omsorgssvigt?
De ansatte i daginstitutionen er ofte de første, der fornemmer, hvis et barn har det svært. Denne bog videregiver viden, der kan hjælpe pædagogen med at sætte ord på sin bekymring, støtte det barn, der har brug for hjælp og forebygge virkningerne af belastende livssituationer. Det gælder, uanset om det drejer sig om forbigående problemer eller vanskeligheder af mere alvorlig karakter.
Daginstitutionen er en vigtig forebyggende arena i et barns liv, da det er her, de fleste børn tilbringer en stor del af deres hverdag. Pædagogerne er derfor centrale tilknytningspersoner, som barnet kan udforske verden ud fra, søge trøst hos og få hjælp af til at regulere sine følelser i stressede situationer. Pædagogernes kompetencer er derfor af afgørende betydning for barnets følelsesmæssige, kognitive og sociale udvikling.
Bogen formidler viden om tilknytning og tidligt samspil samt forskellige tilgange til, hvordan man kan støtte børn i deres udvikling. Forfatteren viser gennem eksempler, hvordan denne viden kan omsættes i praksis i daginstitutionen.
Kari Killén er kendt for sine bøger om bl.a. omsorgssvigtede børn. Denne bog henvender sig til både pædagogstuderende og praktikere og beslutningstagere inden for daginstitutionsområdet.
• Hvilke konsekvenser kan viden om tilknytning og tidligt samspil have for daginstitutionens praksis?
• Hvordan formidler barnet, at det har det svært?
• Hvad er omsorgssvigt?
De ansatte i daginstitutionen er ofte de første, der fornemmer, hvis et barn har det svært. Denne bog videregiver viden, der kan hjælpe pædagogen med at sætte ord på sin bekymring, støtte det barn, der har brug for hjælp og forebygge virkningerne af belastende livssituationer. Det gælder, uanset om det drejer sig om forbigående problemer eller vanskeligheder af mere alvorlig karakter.
Daginstitutionen er en vigtig forebyggende arena i et barns liv, da det er her, de fleste børn tilbringer en stor del af deres hverdag. Pædagogerne er derfor centrale tilknytningspersoner, som barnet kan udforske verden ud fra, søge trøst hos og få hjælp af til at regulere sine følelser i stressede situationer. Pædagogernes kompetencer er derfor af afgørende betydning for barnets følelsesmæssige, kognitive og sociale udvikling.
Bogen formidler viden om tilknytning og tidligt samspil samt forskellige tilgange til, hvordan man kan støtte børn i deres udvikling. Forfatteren viser gennem eksempler, hvordan denne viden kan omsættes i praksis i daginstitutionen.
Kari Killén er kendt for sine bøger om bl.a. omsorgssvigtede børn. Denne bog henvender sig til både pædagogstuderende og praktikere og beslutningstagere inden for daginstitutionsområdet.
Brugerbedømmelser af Forebyggende arbejde i daginstitutionen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Forebyggende arbejde i daginstitutionen findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621