Forbrugeraftaleloven
- Med kommentarer
- Indbinding:
- Hardback
- Sideantal:
- 628
- Udgivet:
- 18. maj 2018
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 166x236x44 mm.
- Vægt:
- 1182 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Forbrugeraftaleloven
Den teknologiske udvikling i de sidste årtier har givet anledning til nye aftaleindgåelsesmåder, og der er kommet stadigt mere fokus på behovet for forbrugerbeskyttelse. Som følge heraf er forbrugeraftaleloven ændret flere gange siden 1978, hvor den første forbrugeraftalelov blev vedtaget i Danmark. Flere af ændringerne er udtryk for gennemførelse af EU-direktiver, senest ved implementering af forbrugerrettighedsdirektivet i dansk ret ved lov nr. 1457 af 17. december 2013, som trådte i kraft den 13. juni 2014.
Denne lovkommentar indeholder en omfattende, opdateret og videnskabelig gennemgang og analyse af forbrugeraftaleloven, dens forarbejder, tilhørende retningslinjer, dansk og EU-retlig praksis osv. Også tilgrænsende regelsæt, f.eks. markedsføringsloven og e-handelsloven, samt almindelige formueretlige regler inddrages i fremstillingen.
Fremstillingen følger lovens systematik. Kommentarerne er knyttet til de konkrete, sproglige udtryk i lovens enkelte bestemmelser, men er også problemorienteret. Indholdet af kommentarerne til lovbestemmelserne fremgår af en oversigt under hver enkelt paragraf.
Denne lovkommentar indeholder en omfattende, opdateret og videnskabelig gennemgang og analyse af forbrugeraftaleloven, dens forarbejder, tilhørende retningslinjer, dansk og EU-retlig praksis osv. Også tilgrænsende regelsæt, f.eks. markedsføringsloven og e-handelsloven, samt almindelige formueretlige regler inddrages i fremstillingen.
Fremstillingen følger lovens systematik. Kommentarerne er knyttet til de konkrete, sproglige udtryk i lovens enkelte bestemmelser, men er også problemorienteret. Indholdet af kommentarerne til lovbestemmelserne fremgår af en oversigt under hver enkelt paragraf.
Brugerbedømmelser af Forbrugeraftaleloven
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Forbrugeraftaleloven findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Jura
- Jura > Love vedrørende særskilte jurisdiktioner og juridiske områder > Underholdningslovgivning og medielovgivning > Markedsføringslovgivning
- Jura > Love vedrørende særskilte jurisdiktioner og juridiske områder > Sundhedslovgivning og sociallovgivning > Lovgivning om forbrugerbeskyttelse
- Jura > Love vedrørende særskilte jurisdiktioner og juridiske områder > Erstatningsret, skader og kompensation
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621