Forældresamarbejde og pædagogisk værtskab i daginstitutionen
- Indbinding:
- Ukendt
- Sideantal:
- 134
- Udgivet:
- 22. juni 2023
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 155x225x12 mm.
- Vægt:
- 258 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Forældresamarbejde og pædagogisk værtskab i daginstitutionen
Forældresamarbejdet er bindeleddet mellem vuggestue- og børnehavebarnets to vigtigste livssammenhænge – hjem og institution.
Samarbejdet kan foregå hver eneste dag – i garderoben, på stuen, i telefonsamtaler, i den daglige snak om børnenes sove- og spisetider, i øjenkontakten, i de kropslige markeringer osv. Alligevel nedprioriteres dette vigtige relationsarbejde let i en travl hverdag, og både forældre og pædagoger er ofte usikre på, hvordan de får skabt plads til de daglige dialoger.
Denne bog stiller skarpt på forældresamarbejde som en social praksis, der med pædagogen som ”vært” er en integreret del af daginstitutionens pædagogik og hverdagsliv. Bogen tager fat i seks centrale dimensioner ved samarbejdet:
• Samarbejde om opstart
• Samarbejde om en god start på dagen
• Samarbejde med etniske minoritetsforældre
• Samarbejde om bekymring og tidlig opsporing
• Det konfliktfyldte samarbejde
• Hvad har forældre brug for?
Hvert kapitel afrundes med et udviklingshjul som inspiration til at skærpe og udvikle det pædagogiske personales faglige beredskab indenfor netop denne dimension.
Samarbejdet kan foregå hver eneste dag – i garderoben, på stuen, i telefonsamtaler, i den daglige snak om børnenes sove- og spisetider, i øjenkontakten, i de kropslige markeringer osv. Alligevel nedprioriteres dette vigtige relationsarbejde let i en travl hverdag, og både forældre og pædagoger er ofte usikre på, hvordan de får skabt plads til de daglige dialoger.
Denne bog stiller skarpt på forældresamarbejde som en social praksis, der med pædagogen som ”vært” er en integreret del af daginstitutionens pædagogik og hverdagsliv. Bogen tager fat i seks centrale dimensioner ved samarbejdet:
• Samarbejde om opstart
• Samarbejde om en god start på dagen
• Samarbejde med etniske minoritetsforældre
• Samarbejde om bekymring og tidlig opsporing
• Det konfliktfyldte samarbejde
• Hvad har forældre brug for?
Hvert kapitel afrundes med et udviklingshjul som inspiration til at skærpe og udvikle det pædagogiske personales faglige beredskab indenfor netop denne dimension.
Brugerbedømmelser af Forældresamarbejde og pædagogisk værtskab i daginstitutionen
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621