De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Førstehjælp til travle medarbejdere

Bag om Førstehjælp til travle medarbejdere

Vi taler lige så meget om tid, som vi taler om vejret. Men læg mærke til, at vi taler i generelle vendinger, såsom hvor travlt vi har, hvor lidt tid vi har, og hvor stressede vi føler os. Der er aldrig nok af tiden. Samtalen handler derimod sjældent om, hvordan det er vanskeligt for os hver især at få tiden til at slå til. Bogen gør op med myten om, at travlhed altid er godt. Den diskuterer, hvad travlheden egentlig gør ved os – bl.a. ved at hjælpe med at definere, hvad effektivitet overhovedet er (effektivitet er nemlig situations- og opgaveafhængig). Læseren får værktøjer til at finde sin mest effektive arbejdstilstand og hjælp til at finde ud af, hvad det allerbedste ville være at bruge tiden til – og hvordan. Desuden giver bogen førstehjælp til at finde ud af, hvad der egentlig er vigtigt: Hvad er ens personlige værdier? Hvorfor bør man ikke nøjes med at tage en dag ad gangen? og Hvor kommer man hen, hvis man bliver ved sådan her? Samtidig får læseren en lang række konkrete værktøjer og idéer til, hvordan man kan gøre op med den evindelige travlhed og samtidig få eller rettere tage sig tid. Trine Kolding fokuserer på de helt centrale problemstillinger: Bliv herre over din egen tid. Find din balance mellem arbejdsliv, familieliv og egen tid. Skru ned for tempoet og travlheden. Prioritér din tid og opgaver. Bliv en tidsstyrer frem for at være tidsstyret. Overvind din udskydelsesadfærd, og få tingene gjort. ´ Spar tid, og reducér arbejdsmængden i hverdagen Afstem forventninger med dine omgivelser, og bliv bedre til at sige nej. Genkend dig selv blandt de tre tidstyper: Tidsoptimisten, Tidsrealisten og Tidspessimisten. Tag det første skridt på vej mod større ro og overblik.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702088694
  • Udgivet:
  • 31. marts 2011
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Beskrivelse af Førstehjælp til travle medarbejdere

Vi taler lige så meget om tid, som vi taler om vejret. Men læg mærke til, at vi taler i generelle vendinger, såsom hvor travlt vi har, hvor lidt tid vi har, og hvor stressede vi føler os. Der er aldrig nok af tiden. Samtalen handler derimod sjældent om, hvordan det er vanskeligt for os hver især at få tiden til at slå til.
Bogen gør op med myten om, at travlhed altid er godt. Den diskuterer, hvad travlheden egentlig gør ved os – bl.a. ved at hjælpe med at definere, hvad effektivitet overhovedet er (effektivitet er nemlig situations- og opgaveafhængig). Læseren får værktøjer til at finde sin mest effektive arbejdstilstand og hjælp til at finde ud af, hvad det allerbedste ville være at bruge tiden til – og hvordan.
Desuden giver bogen førstehjælp til at finde ud af, hvad der egentlig er vigtigt: Hvad er ens personlige værdier? Hvorfor bør man ikke nøjes med at tage en dag ad gangen? og Hvor kommer man hen, hvis man bliver ved sådan her?
Samtidig får læseren en lang række konkrete værktøjer og idéer til, hvordan man kan gøre op med den evindelige travlhed og samtidig få eller rettere tage sig tid. Trine Kolding fokuserer på de helt centrale problemstillinger:
Bliv herre over din egen tid. Find din balance mellem arbejdsliv, familieliv og egen tid. Skru ned for tempoet og travlheden. Prioritér din tid og opgaver. Bliv en tidsstyrer frem for at være tidsstyret. Overvind din udskydelsesadfærd, og få tingene gjort. ´ Spar tid, og reducér arbejdsmængden i hverdagen Afstem forventninger med dine omgivelser, og bliv bedre til at sige nej. Genkend dig selv blandt de tre tidstyper: Tidsoptimisten, Tidsrealisten og Tidspessimisten. Tag det første skridt på vej mod større ro og overblik.

Brugerbedømmelser af Førstehjælp til travle medarbejdere



Find lignende bøger
Bogen Førstehjælp til travle medarbejdere findes i følgende kategorier: