Flere sprog i ungdomsuddannelserne
- Translanguaging i praksis
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 216
- Udgivet:
- 5. marts 2024
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 175x242x16 mm.
- Vægt:
- 477 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Flere sprog i ungdomsuddannelserne
Vil du gerne vide mere om, hvordan flere sprog kan være en resurse for dine elever i ungdomsuddannelsens fag? Og helt konkret hvordan du som lærer kan inddrage alle elevernes sproglige resurser i læringen og støtte eleverne i at udvikle effektive translanguaging-strategier?
I denne bog præsenterer forfatterne det internationale begreb translanguaging og giver bud på, hvordan det kan anvendes i ungdomsuddannelserne med flersprogede elever i klassen. Bogen rummer en række bidrag fra forskere og praktikere, som beskriver, hvordan translanguaging er omsat i konkret praksis i forskellige fag og ungdomsuddannelser, samt et kapitel om oversættelsesteknologi. Sidste del af bogen giver inspiration til arbejdet med translanguaging i praksis. Her får du bud på elevaktiviteter, opmærksomhedspunkter, evaluering af læreprocesser og tilrettelæggelse af rammerne for undervisningen, alt sammen med elevernes resurser i fokus.
Gennem bogen får du:
Teoretisk indsigt i translanguaging-begrebetEksempler på translanguaging i praksis fra en modtageklasse, 10. klasse, FGU, SOSU, STX og HFInspiration til pædagogisk inddragelse af oversættelsesteknologiInspiration til konkrete aktiviteter og didaktiske greb til direkte brug i din daglige praksisInspiration til at udvikle skolens, teamets og egen praksis gennem refleksionsspørgsmål og udviklingsaktiviteter
I denne bog præsenterer forfatterne det internationale begreb translanguaging og giver bud på, hvordan det kan anvendes i ungdomsuddannelserne med flersprogede elever i klassen. Bogen rummer en række bidrag fra forskere og praktikere, som beskriver, hvordan translanguaging er omsat i konkret praksis i forskellige fag og ungdomsuddannelser, samt et kapitel om oversættelsesteknologi. Sidste del af bogen giver inspiration til arbejdet med translanguaging i praksis. Her får du bud på elevaktiviteter, opmærksomhedspunkter, evaluering af læreprocesser og tilrettelæggelse af rammerne for undervisningen, alt sammen med elevernes resurser i fokus.
Gennem bogen får du:
Teoretisk indsigt i translanguaging-begrebetEksempler på translanguaging i praksis fra en modtageklasse, 10. klasse, FGU, SOSU, STX og HFInspiration til pædagogisk inddragelse af oversættelsesteknologiInspiration til konkrete aktiviteter og didaktiske greb til direkte brug i din daglige praksisInspiration til at udvikle skolens, teamets og egen praksis gennem refleksionsspørgsmål og udviklingsaktiviteter
Brugerbedømmelser af Flere sprog i ungdomsuddannelserne
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Flere sprog i ungdomsuddannelserne findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621