De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Fejl og forsoning i organisationer

Bag om Fejl og forsoning i organisationer

HVAD GØR LEDERE, NÅR DE FEJLER? LADER SOM INGENTING, BEKLAGER ELLER UNDSKYLDER? I "Fejl og forsoning i organisationer" udforsker ledelsesforsker Camilla Sløk, hvordan organisationer og ledere, både inden for den offentlige og den private sektor, håndterer fejl. Det vil sige, hvordan ledere og organisationer tackler – og ikke tackler – at ting er kørt af sporet, og nogen er kommet til skade. En vigtig del af Sløks argumentation er muligheden for at skabe forsoning. Nogle gange er tilgivelse efter fejl og skandaler en mulighed. Andre gange er det kun muligt for de involverede parter hver især at finde en forsoning med det, der er sket. Sløk giver en lang række forslag til, hvordan organisationer kan skabe forsoning, når noget er gået galt. Det kan være internt i forhold til medarbejdere og eksternt i forhold til borgere og kunder. For som organisation og som leder har man ifølge Sløk et samfundsmæssigt ansvar for at komme det andet menneske i møde, når tingene er gået galt. ”Jeg er ikke fortaler for, at man skal tale om sine følelser morgen, middag og aften. Imidlertid er det en indsigt for os alle sammen, at vi uvægerligt kommer til at såre andre. Og hvis vi lader, som om vi ikke gør det, løber vi sur i hinanden. En undskyldning er forbundet med en mulighed: Hvis vi lukker i, kan vi opgive bestræbelsen på at forstå den anden. Hvis vi tør at åbne os op, kan det give os en større forståelse for det skrøbelige i alle mennesker.” Citat fra bogen

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750055532
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 200
  • Udgivet:
  • 10. februar 2025
  • Udgave:
  • 1
  • 1-3 hverdage efter udgivelsesdato.
  • 12. februar 2025
  • 10. februar 2025
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Fejl og forsoning i organisationer

HVAD GØR LEDERE, NÅR DE FEJLER? LADER SOM INGENTING, BEKLAGER ELLER UNDSKYLDER?
I "Fejl og forsoning i organisationer" udforsker ledelsesforsker Camilla Sløk, hvordan organisationer og ledere, både inden for den offentlige og den private sektor, håndterer fejl. Det vil sige, hvordan ledere og organisationer tackler – og ikke tackler – at ting er kørt af sporet, og nogen er kommet til skade.
En vigtig del af Sløks argumentation er muligheden for at skabe forsoning. Nogle gange er tilgivelse efter fejl og skandaler en mulighed. Andre gange er det kun muligt for de involverede parter hver især at finde en forsoning med det, der er sket.
Sløk giver en lang række forslag til, hvordan organisationer kan skabe forsoning, når noget er gået galt. Det kan være internt i forhold til medarbejdere og eksternt i forhold til borgere og kunder. For som organisation og som leder har man ifølge Sløk et samfundsmæssigt ansvar for at komme det andet menneske i møde, når tingene er gået galt.
”Jeg er ikke fortaler for, at man skal tale om sine følelser morgen, middag og aften. Imidlertid er det en indsigt for os alle sammen, at vi uvægerligt kommer til at såre andre. Og hvis vi lader, som om vi ikke gør det, løber vi sur i hinanden. En undskyldning er forbundet med en mulighed: Hvis vi lukker i, kan vi opgive bestræbelsen på at forstå den anden. Hvis vi tør at åbne os op, kan det give os en større forståelse for det skrøbelige i alle mennesker.”
Citat fra bogen

Brugerbedømmelser af Fejl og forsoning i organisationer



Find lignende bøger
Bogen Fejl og forsoning i organisationer findes i følgende kategorier: