De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Fascination og forretning

- i dansk tv-sport

Bag om Fascination og forretning

Sport er benhård træning, ekstreme fysiske præstationer og millionkontrakter. Sport er eliteidræt, storskærme og miniputterne på skolens mudrede fodboldbane. Sport er også - og i høj grad - afslapning, spænding og socialt fællesskab foran fjernsynet hjemme i stuen. Sport er derfor 'big business' af afgørende betydning for danske tv-stationer, der kæmper om de vigtigste sportsgrene og de store internationale sportsbegivenheder. Fascination og forretning i dansk tv-sport sætter fokus på forholdet mellem sport, tv og sportspublikum i Danmark og trækker en linje fra tv-sportens tidlige barndom over Gunnar 'Nu' Hansen og frem til i dag, hvor komplekse og tætte former for samarbejder mellem tv-stationer, virksomheder og sportsorganisationer udøver en voksende kontrol over de sportsbegivenheder, der vises på fjernsynet.Bogen belyser, hvordan tv og sport er blevet mere og mere afhængige af hinanden i en politisk kamp om folkekultur, fascination, teknologi og penge.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788779345669
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 176
  • Udgivet:
  • 14. Juni 2013
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 145x220x15 mm.
  • Vægt:
  • 312 g.
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 9. Juli 2024

Beskrivelse af Fascination og forretning

Sport er benhård træning, ekstreme fysiske præstationer og millionkontrakter. Sport er eliteidræt, storskærme og miniputterne på skolens mudrede fodboldbane. Sport er også - og i høj grad - afslapning, spænding og socialt fællesskab foran fjernsynet hjemme i stuen. Sport er derfor 'big business' af afgørende betydning for danske tv-stationer, der kæmper om de vigtigste sportsgrene og de store internationale sportsbegivenheder.

Fascination og forretning i dansk tv-sport sætter fokus på forholdet mellem sport, tv og sportspublikum i Danmark og trækker en linje fra tv-sportens tidlige barndom over Gunnar 'Nu' Hansen og frem til i dag, hvor komplekse og tætte former for samarbejder mellem tv-stationer, virksomheder og sportsorganisationer udøver en voksende kontrol over de sportsbegivenheder, der vises på fjernsynet.Bogen belyser, hvordan tv og sport er blevet mere og mere afhængige af hinanden i en politisk kamp om folkekultur, fascination, teknologi og penge.

Brugerbedømmelser af Fascination og forretning