Farvel til business bullshit
- Et opgør med klichéer, platheder og oppustet sprog
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 240
- Udgivet:
- 28. april 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 155x226x20 mm.
- Vægt:
- 447 g.
- 1-2 hverdage.
- 28. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Farvel til business bullshit
Sproget i dansk ledelses- og virksomhedskommunikation er fyldt med klichéer, platheder og oppustede formuleringer. Fyldt med bullshit. Det gør sproget både uklart og uskønt, til tider sågar uforståeligt og uværdigt. Det er tid til et opgør. I denne bog får ledelsessproget en tiltrængt opsang.
Retorikeren Mikkel Toxvig undersøger i bogen Farvel til business bullshit - et opgør med klichéer, platheder og oppustet sprog, dels hvad der kendetegner den uheldige side af dansk ledelses- og virksomhedskommunikation i dag med oppustede modeord, klichéer, platheder, hurra-ord, pligtsludder og utallige engelske vendinger. Dels besøger han nogle af de steder, hvor bullshit er særligt udtalt. Det drejer sig blandt andet om værdier, visioner, missioner, kernefortællinger og metaforer.
Målet med opgøret er at vise, hvor og hvorfor det går galt med bullshit-sproget, og i stedet opfordre ledere og medarbejdere til at bruge et klart, uforstilt og uprætentiøst sprog, som andre forstår.
Retorikeren Mikkel Toxvig undersøger i bogen Farvel til business bullshit - et opgør med klichéer, platheder og oppustet sprog, dels hvad der kendetegner den uheldige side af dansk ledelses- og virksomhedskommunikation i dag med oppustede modeord, klichéer, platheder, hurra-ord, pligtsludder og utallige engelske vendinger. Dels besøger han nogle af de steder, hvor bullshit er særligt udtalt. Det drejer sig blandt andet om værdier, visioner, missioner, kernefortællinger og metaforer.
Målet med opgøret er at vise, hvor og hvorfor det går galt med bullshit-sproget, og i stedet opfordre ledere og medarbejdere til at bruge et klart, uforstilt og uprætentiøst sprog, som andre forstår.
Brugerbedømmelser af Farvel til business bullshit
-
Bogen er anbefalelsesværdig og rammer et efter min mening et stort problem i tiden: den voksende afstand mellem det vi siger og det vi gør.
Toxvigs bog forkuserer på ledelseskommunikation, men det samme gælder inden for PR og marketing, som har udviklet sig til ren propaganda.
Hvis du læser bogen og bliver mere omhyggelig med dine formuleringer, så er du med til at gøre verden til et bedre sted for alle :-).
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Farvel til business bullshit findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621