Faglig ledelse gennem læringsåbne samtaler
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 112
- Udgivet:
- 30. november 2019
- Størrelse:
- 200x200x5 mm.
- Vægt:
- 200 g.
- 1-5 hverdage.
- 4. januar 2025
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Faglig ledelse gennem læringsåbne samtaler
Faglig ledelse har mange navne i skolen, blandt andet pædagogisk ledelse, elevcentreret ledelse, læringsledelse og undervisningsledelse - fælles for dem er, at de retter ledelsesblikket mod kerneydelsen. Faglig ledelse i skolen er i dag et højaktuelt anliggende, for aldrig har der været så meget pres på underviserne for at løfte elevernes læringsudbytte og på samme tid skabe læringsmiljøer, der inkluderer alle elever. Og aldrig vi haft så meget tilgængelig forskning i skoleledelse, der temmelig enslydende påviser, at lederne får størst indflydelse på elevernes læring og trivsel gennem et struktureret og målrettet arbejde med undervisernes didaktiske refleksion og videndelingom, hvad der virker i undervisningen.
Faglig ledelse er derfor den mest afgørende ledelsesdisciplin i skolen - selvom det ofte er den disciplin, der kommer sidst i en travl hverdag, hvor alt for mange driftsopgaver trækker lederne væk fra undervisningen.
Denne bog er den første i en serie med korte og praksisnære udgivelser om faglig ledelse i skolen, og den fokuserer på aktørernes praksisteorier som det grundlæggende ledelsesværktøj, der søger ind til det faglige rationale bag professionelle handlinger. Her introduceres til læringsåbne samtaler som en ramme for nysgerrige og respektfulde undersøgelser af praksisteorier, og der gives en række eksempler til inspiration og drøftelse i ledelsesteamet.
Faglig ledelse er derfor den mest afgørende ledelsesdisciplin i skolen - selvom det ofte er den disciplin, der kommer sidst i en travl hverdag, hvor alt for mange driftsopgaver trækker lederne væk fra undervisningen.
Denne bog er den første i en serie med korte og praksisnære udgivelser om faglig ledelse i skolen, og den fokuserer på aktørernes praksisteorier som det grundlæggende ledelsesværktøj, der søger ind til det faglige rationale bag professionelle handlinger. Her introduceres til læringsåbne samtaler som en ramme for nysgerrige og respektfulde undersøgelser af praksisteorier, og der gives en række eksempler til inspiration og drøftelse i ledelsesteamet.
Brugerbedømmelser af Faglig ledelse gennem læringsåbne samtaler
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Faglig ledelse gennem læringsåbne samtaler findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621