De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Fagdidaktik i musik

Bag om Fagdidaktik i musik

Bogen giver musiklæreren redskaber til didaktiske analyser af faget, som kan bidrage til at kvalificere tilrettelæggelsen af undervisningen. Bogen præsenterer en fagdidaktik til hhv. folkeskoler, musikskoler og ungdomsuddannelser. Den er ajourført, sammenhængende, systematisk og analytisk, så undervisere i musik kan besvare de helt centrale spørgsmål: Hvorfor har vi musikundervisning, og hvad skal udgøre dens indhold? Gennem i alt 17 forskellige aspekter i musikundervisning udfoldes et landkort med de grundlæggende valg, man står med som underviser i musik. Bogen giver fagdidaktiske redskaber, som kan kvalificere og begrunde gode valg i tilrettelæggelsen af musikundervisningen og vil derudover kunne tjene som diskussionsgrundlag til fagdidaktisk dialog og udvikling blandt musiklærere.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772160481
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Udgivet:
  • 9. august 2023
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 152x222x18 mm.
  • Vægt:
  • 425 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Fagdidaktik i musik

Bogen giver musiklæreren redskaber til didaktiske analyser af faget, som kan bidrage til at kvalificere tilrettelæggelsen af undervisningen.
Bogen præsenterer en fagdidaktik til hhv. folkeskoler, musikskoler og ungdomsuddannelser. Den er ajourført, sammenhængende, systematisk og analytisk, så undervisere i musik kan besvare de helt centrale spørgsmål: Hvorfor har vi musikundervisning, og hvad skal udgøre dens indhold?
Gennem i alt 17 forskellige aspekter i musikundervisning udfoldes et landkort med de grundlæggende valg, man står med som underviser i musik. Bogen giver fagdidaktiske redskaber, som kan kvalificere og begrunde gode valg i tilrettelæggelsen af musikundervisningen og vil derudover kunne tjene som diskussionsgrundlag til fagdidaktisk dialog og udvikling blandt musiklærere.

Brugerbedømmelser af Fagdidaktik i musik