De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Fagdidaktik i historie

- Mellem teori og praksis

Bag om Fagdidaktik i historie

Det er skolens opgave at ruste eleverne til deres nu- og fremtid. Det gælder også skolefaget historie. Faget må derfor have et klart dannelsesmæssigt sigte. Det indebærer, at den viden og de færdigheder, eleverne tilegner sig, må styrke deres forståelse af sig selv og den verden, de lever i, og den må kunne bruges som baggrund for refleksioner over deres værdigrundlag og fremtidsmuligheder. I den sammenhæng har skolefaget også en kulturoverleverende og -udviklende opgave, der giver eleverne et indblik i deres egen og samfundets kulturelle rødder. Fagdidaktik i historie – mellem teori og praksis præsenterer flere fagdidaktiske teorier og tilgange til praksis som en håndsrækning i tilrettelæggelsen, gennemførelsen, evalueringen og udviklingen af historieundervisningen. Vi håber, at bogen kan inspirere læseren til fagdidaktisk at overveje og praktisere en undervisning, der støtter eleverne til historisk refleksion og historieskabende deltagelse og dermed medvirke til, at de udvikler en meningsfuld kritisk historisk forståelse. Bogen er især tiltænkt læreruddannelsen undervisningsfag historie, men henvender sig også til andre, der beskæftiger sig med historieformidling og -didaktik.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702425710
  • Indbinding:
  • Ukendt
  • Sideantal:
  • 220
  • Udgivet:
  • 27. august 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 156x230x13 mm.
  • Vægt:
  • 333 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Fagdidaktik i historie

Det er skolens opgave at ruste eleverne til deres nu- og fremtid. Det gælder også skolefaget historie. Faget må derfor have et klart dannelsesmæssigt sigte. Det indebærer, at den viden og de færdigheder, eleverne tilegner sig, må styrke deres forståelse af sig selv og den verden, de lever i, og den må kunne bruges som baggrund for refleksioner over deres værdigrundlag og fremtidsmuligheder. I den sammenhæng har skolefaget også en kulturoverleverende og -udviklende opgave, der giver eleverne et indblik i deres egen og samfundets kulturelle rødder.
Fagdidaktik i historie – mellem teori og praksis præsenterer flere fagdidaktiske teorier og tilgange til praksis som en håndsrækning i tilrettelæggelsen, gennemførelsen, evalueringen og udviklingen af historieundervisningen. Vi håber, at bogen kan inspirere læseren til fagdidaktisk at overveje og praktisere en undervisning, der støtter eleverne til historisk refleksion og historieskabende deltagelse og dermed medvirke til, at de udvikler en meningsfuld kritisk historisk forståelse.
Bogen er især tiltænkt læreruddannelsen undervisningsfag historie, men henvender sig også til andre, der beskæftiger sig med historieformidling og -didaktik.

Brugerbedømmelser af Fagdidaktik i historie



Find lignende bøger
Bogen Fagdidaktik i historie findes i følgende kategorier: