Fagdidaktik i historie
- Mellem teori og praksis
- Indbinding:
- Ukendt
- Sideantal:
- 220
- Udgivet:
- 27. august 2024
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 156x230x13 mm.
- Vægt:
- 333 g.
- 1-3 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Fagdidaktik i historie
Det er skolens opgave at ruste eleverne til deres nu- og fremtid. Det gælder også skolefaget historie. Faget må derfor have et klart dannelsesmæssigt sigte. Det indebærer, at den viden og de færdigheder, eleverne tilegner sig, må styrke deres forståelse af sig selv og den verden, de lever i, og den må kunne bruges som baggrund for refleksioner over deres værdigrundlag og fremtidsmuligheder. I den sammenhæng har skolefaget også en kulturoverleverende og -udviklende opgave, der giver eleverne et indblik i deres egen og samfundets kulturelle rødder.
Fagdidaktik i historie – mellem teori og praksis præsenterer flere fagdidaktiske teorier og tilgange til praksis som en håndsrækning i tilrettelæggelsen, gennemførelsen, evalueringen og udviklingen af historieundervisningen. Vi håber, at bogen kan inspirere læseren til fagdidaktisk at overveje og praktisere en undervisning, der støtter eleverne til historisk refleksion og historieskabende deltagelse og dermed medvirke til, at de udvikler en meningsfuld kritisk historisk forståelse.
Bogen er især tiltænkt læreruddannelsen undervisningsfag historie, men henvender sig også til andre, der beskæftiger sig med historieformidling og -didaktik.
Fagdidaktik i historie – mellem teori og praksis præsenterer flere fagdidaktiske teorier og tilgange til praksis som en håndsrækning i tilrettelæggelsen, gennemførelsen, evalueringen og udviklingen af historieundervisningen. Vi håber, at bogen kan inspirere læseren til fagdidaktisk at overveje og praktisere en undervisning, der støtter eleverne til historisk refleksion og historieskabende deltagelse og dermed medvirke til, at de udvikler en meningsfuld kritisk historisk forståelse.
Bogen er især tiltænkt læreruddannelsen undervisningsfag historie, men henvender sig også til andre, der beskæftiger sig med historieformidling og -didaktik.
Brugerbedømmelser af Fagdidaktik i historie
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Fagdidaktik i historie findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621