De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Evidensbaseret praksis i arbejdet med børn og unge

Bag om Evidensbaseret praksis i arbejdet med børn og unge

Evidensbaseret praksis handler om forskningsbaserede tiltag i forhold til et bredt spektrum inden for børne- og ungdomsområdet. Det er et aktuelt begreb for skole og undervisning og har vundet indpas i fagområder som psykologi, pædagogik og socialt arbejde. Samtidig knytter der sig stor usikkerhed til, hvad evidensbaseret praksis står for. Terje Ogden giver i bogen en bred indføring i evidensbaseret praksis og drøfter, hvilke muligheder en sådan praksis indebærer. Centralt i evidensdebatten står spørgsmålet om, hvad praksis skal indeholde, og hvor tæt forholdet mellem forskning og praksis bør være. Et andet vigtigt tema i bogen er implementering, dvs. hvordan forskningsviden skal anvendes, for at tiltaget virker i praksis. Bogens målgruppe er undervisere og studerende på professionshøjskoler og universiteter samt professionspraktikere inden for især pædagogiske og sociale fag.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771292152
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 170
  • Udgivet:
  • 14. maj 2013
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 159x227x16 mm.
  • Vægt:
  • 335 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Evidensbaseret praksis i arbejdet med børn og unge

Evidensbaseret praksis handler om forskningsbaserede tiltag i forhold til et bredt spektrum inden for børne- og ungdomsområdet. Det er et aktuelt begreb for skole og undervisning og har vundet indpas i fagområder som psykologi, pædagogik og socialt arbejde. Samtidig knytter der sig stor usikkerhed til, hvad evidensbaseret praksis står for. Terje Ogden giver i bogen en bred indføring i evidensbaseret praksis og drøfter, hvilke muligheder en sådan praksis indebærer. Centralt i evidensdebatten står spørgsmålet om, hvad praksis skal indeholde, og hvor tæt forholdet mellem forskning og praksis bør være. Et andet vigtigt tema i bogen er implementering, dvs. hvordan forskningsviden skal anvendes, for at tiltaget virker i praksis. Bogens målgruppe er undervisere og studerende på professionshøjskoler og universiteter samt professionspraktikere inden for især pædagogiske og sociale fag.

Brugerbedømmelser af Evidensbaseret praksis i arbejdet med børn og unge