Evalueringskultur i dagtilbud
- Hvad det er, og hvordan vi får det
indgår i Tæt på ledelse i dagtilbud serien
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Evalueringskultur i dagtilbud
Med den styrkede pædagogiske læreplan er etableringen af en evalueringskultur blevet en central del af det pædagogiske arbejde i dagtilbud.
Den pædagogiske praksis indeholder mange elementer, som er afgørende i evalueringsarbejdet: observation, nysgerrighed og ønsket om at blive klogere og træffe bedre beslutninger. Mange vil også være tættere på en egentlig evalueringskultur, end de måske selv tror.
Men hvad er evaluering helt præcist, og hvornår og hvordan bliver evalueringsarbejdet en kultur, som er understøttende for det pædagogiske arbejde?
Med denne bog får ledere og pædagogisk personale en håndbog, der giver svar på disse spørgsmål og mange flere, når den bidrager med viden og konkrete redskaber til at etablere en stærk evalueringskultur.
Gennem hele bogen præsenteres metoder, fifs og greb til arbejdet med både evaluering og evalueringskultur, der kan bruges direkte i praksis.
Bogen består af fire hoveddele, som kan læses både hver for sig og - meget gerne - i sammenhæng. Disse dele er:
Del 1: Hvad er en evalueringskultur, og hvordan ved vi, om vi har den?
Del 2: Hvad er evaluering - og hvad er ikke evaluering?
Del 3: Evaluering i dagtilbud - hvordan gør vi?
Del 4: To modeller til evaluering i dagtilbud
Bogen er skrevet af Malene Skov Dinesen, indehaver og chefkonsulent i Ineva, hvor hun gennem en årrække har arbejdet med evaluering og evalueringskultur i dagtilbud.
Den pædagogiske praksis indeholder mange elementer, som er afgørende i evalueringsarbejdet: observation, nysgerrighed og ønsket om at blive klogere og træffe bedre beslutninger. Mange vil også være tættere på en egentlig evalueringskultur, end de måske selv tror.
Men hvad er evaluering helt præcist, og hvornår og hvordan bliver evalueringsarbejdet en kultur, som er understøttende for det pædagogiske arbejde?
Med denne bog får ledere og pædagogisk personale en håndbog, der giver svar på disse spørgsmål og mange flere, når den bidrager med viden og konkrete redskaber til at etablere en stærk evalueringskultur.
Gennem hele bogen præsenteres metoder, fifs og greb til arbejdet med både evaluering og evalueringskultur, der kan bruges direkte i praksis.
Bogen består af fire hoveddele, som kan læses både hver for sig og - meget gerne - i sammenhæng. Disse dele er:
Del 1: Hvad er en evalueringskultur, og hvordan ved vi, om vi har den?
Del 2: Hvad er evaluering - og hvad er ikke evaluering?
Del 3: Evaluering i dagtilbud - hvordan gør vi?
Del 4: To modeller til evaluering i dagtilbud
Bogen er skrevet af Malene Skov Dinesen, indehaver og chefkonsulent i Ineva, hvor hun gennem en årrække har arbejdet med evaluering og evalueringskultur i dagtilbud.
Brugerbedømmelser af Evalueringskultur i dagtilbud
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Evalueringskultur i dagtilbud findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621