De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Etik i organisationer

- fra gode hensigter til bedre handlemuligheder

Bag om Etik i organisationer

Forfatterne skitserer nye ideer til organisationsudviklingsmetoder, der gør det muligt for ledere, medarbejdere og konsulenter at navigere i kompleksitet og praktisere det, forfatterne kalder en relationel etik. Bogen tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og viser på en meget konkret måde, hvordan det sprog, vi bruger, er med til at skabe den sociale virkelighed, der bliver vores hverdag i organisationer. 15 oplevelsesnære fortællinger illustrerer, hvordan moralske forpligtelser og rettigheder er indlejret både i hverdagens små upåagtede og store dramatiske begivnheder i organisationer. Centrale begreber er: Kontekst, relationer, diskurser, anerkendelse og magt.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788777064555
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 342
  • Udgivet:
  • 15. august 2007
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 152x225x24 mm.
  • Vægt:
  • 565 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 9. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Etik i organisationer

Forfatterne skitserer nye ideer til organisationsudviklingsmetoder, der gør det muligt for ledere, medarbejdere og konsulenter at navigere i kompleksitet og praktisere det, forfatterne kalder en relationel etik.
Bogen tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og viser på en meget konkret måde, hvordan det sprog, vi bruger, er med til at skabe den sociale virkelighed, der bliver vores hverdag i organisationer.
15 oplevelsesnære fortællinger illustrerer, hvordan moralske forpligtelser og rettigheder er indlejret både i hverdagens små upåagtede og store dramatiske begivnheder i organisationer. Centrale begreber er: Kontekst, relationer, diskurser, anerkendelse og magt.

Brugerbedømmelser af Etik i organisationer



Find lignende bøger
Bogen Etik i organisationer findes i følgende kategorier: