Erhvervsfilosofi
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Erhvervsfilosofi
Bogen viser i detaljer, hvordan filosofien bidrager til at gøre erhvervslivets ledere og medarbejdere bevidste om indgroede forestillinger og antagelser, og hvorledes disse kan udfordres og afklares.
Med antologien introduceres erhvervsfilosofien nu for første gang i samlet form i Danmark. Erhvervslivet har de senere år i højere og højere grad efterspurgt filosofiske kompetencer, og det er der én simpel grund til: Filosofisk refleksion skærer helt ind til benet og leverer analyser, der giver overblik over og indsigt i de mange udfordringer, som moderne virksomheder står over for.
Filosofien leverer en særlig form for konstruktiv kritik, og erhvervsfilosofien har et positivt sigte, idet den søger at åbne for diskussion og nytænkning af, hvordan den enkelte virksomhed bliver styret og handler.
I kapitlerne berøres emner som: ledelse, human resources, organisationsudvikling, mening, viden, lean, virksomhedskultur, trivsel, stress, dilemmahåndtering, virksomhedsidentitet, markedsføring, etik, ansvar, tillid og coaching. Forfatterne præsenterer værktøjer for, hvordan man med fordel kan bruge erhvervsfilosofien i virksomhedens dagligdag.
Antologien henvender sig til ledere, HR-konsulenter og medarbejdere samt alle der er bredt interesseret i filosofi og erhvervsliv.
Bidragyderne er primært filosoffer, der som konsulenter, ledere eller forskere har et indgående kendskab til erhvervslivet, bl.a. Morten Hesseldahl, Ole Fogh Kirkeby og Kim Gørtz.
Med antologien introduceres erhvervsfilosofien nu for første gang i samlet form i Danmark. Erhvervslivet har de senere år i højere og højere grad efterspurgt filosofiske kompetencer, og det er der én simpel grund til: Filosofisk refleksion skærer helt ind til benet og leverer analyser, der giver overblik over og indsigt i de mange udfordringer, som moderne virksomheder står over for.
Filosofien leverer en særlig form for konstruktiv kritik, og erhvervsfilosofien har et positivt sigte, idet den søger at åbne for diskussion og nytænkning af, hvordan den enkelte virksomhed bliver styret og handler.
I kapitlerne berøres emner som: ledelse, human resources, organisationsudvikling, mening, viden, lean, virksomhedskultur, trivsel, stress, dilemmahåndtering, virksomhedsidentitet, markedsføring, etik, ansvar, tillid og coaching. Forfatterne præsenterer værktøjer for, hvordan man med fordel kan bruge erhvervsfilosofien i virksomhedens dagligdag.
Antologien henvender sig til ledere, HR-konsulenter og medarbejdere samt alle der er bredt interesseret i filosofi og erhvervsliv.
Bidragyderne er primært filosoffer, der som konsulenter, ledere eller forskere har et indgående kendskab til erhvervslivet, bl.a. Morten Hesseldahl, Ole Fogh Kirkeby og Kim Gørtz.
Brugerbedømmelser af Erhvervsfilosofi
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Erhvervsfilosofi findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621