Engagement i organisationer
- Indsigter og værktøjer
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Engagement i organisationer
Arbejdslivet er blevet en udviklingsarena. Vi arbejder og engagerer os på højtryk for at skabe mål og mening med livet. Men hvordan gengælder organisationer og virksomheder vores ønske om at engagere os i arbejdet? Og hvad kan de gøre for at udvikle og fastholdevores engagement?
ENGAGEMENT I ORGANISATIONER handler om, hvordan organisationer finder vejen til at blive engagerende organisationer, der ikke bare ansætter, men også engagerer medarbejdere.
Susanne Ploug Sørensen indleder bogen med en organisationsteoretisk, filosofisk og psykologisk introduktion til det organisatoriske engagement, der forklarer, hvorfor og hvordan engagementet udgør den menneskelige drivkraft i udviklingen af organisationer. Gennem spørgsmål, øvelser og eksempler præsenterer hun derefter konkrete strategier til, hvordan man udvikler organisationens engagement gennem samarbejde og kommunikation.
ENGAGEMENT I ORGANISATIONER er et alternativ til de traditionelle trivsels- og motivationsundersøgelser. Bogen viser os, hvordan organisationer ved at arbejde med engagementet ikke alene øger motivation og trivsel og forebygger stress, men også skaber inspirerende arbejdsmiljøer og organisationer.
Bogen henvender sig til ledere på alle niveauer, tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljørepræsentanter, HR-medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer.
ENGAGEMENT I ORGANISATIONER handler om, hvordan organisationer finder vejen til at blive engagerende organisationer, der ikke bare ansætter, men også engagerer medarbejdere.
Susanne Ploug Sørensen indleder bogen med en organisationsteoretisk, filosofisk og psykologisk introduktion til det organisatoriske engagement, der forklarer, hvorfor og hvordan engagementet udgør den menneskelige drivkraft i udviklingen af organisationer. Gennem spørgsmål, øvelser og eksempler præsenterer hun derefter konkrete strategier til, hvordan man udvikler organisationens engagement gennem samarbejde og kommunikation.
ENGAGEMENT I ORGANISATIONER er et alternativ til de traditionelle trivsels- og motivationsundersøgelser. Bogen viser os, hvordan organisationer ved at arbejde med engagementet ikke alene øger motivation og trivsel og forebygger stress, men også skaber inspirerende arbejdsmiljøer og organisationer.
Bogen henvender sig til ledere på alle niveauer, tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljørepræsentanter, HR-medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer.
Brugerbedømmelser af Engagement i organisationer
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Engagement i organisationer findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Ledelse & strategi
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Erhvervsliv, virksomheder og ledelse > Ledelse og ledelsesteknikker > Ledelse: lederskab og motivation
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Erhvervsliv, virksomheder og ledelse > Ledelse og ledelsesteknikker > Ledelse og beslutningstagning
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621