Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab
- En introduktion til Reuven Feuersteins teori og metode
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 240
- Udgivet:
- 15. april 2013
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 170x240x14 mm.
- Vægt:
- 471 g.
- 1-3 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab
Bogen har dynamisk assessment som sit omdrejningspunkt, og præsenterer hermed en alternativ og supplerende tilgang til traditionel psykometrisk testning og udredning. Ud over en generel introduktion til begrebet dynamisk assessment, indgår også en specifik præsentation af den israelske professor Reuven Feuersteins særligt udviklede metode ’Learning Propensity Assessment Device (LPAD)’.
Feuerstein gør op med den traditionelle forståelse af intelligensbegrebet som en fast uforanderlig størrelse, der kan måles og bruges til forudsigelser om børns fremtidige præstationer, og plæderer for, at mennesket er modificerbart, og at det er muligt at intervenere i udviklingen af dets kognitive evner.
Det er første gang at dele af Feuersteins produktion udgives på dansk. Bogen indeholder tillige bidrag af en af Europas førende ’Feuerstein-specialister’, den belgiske professor Joseph Lebeer, samt bidrag af Lars Røgilds, Louise Bøttcher og Grethe Damon, der sætter Feuersteins tænkning i relation til børn med handicap i en dansk kontekst.
Feuerstein gør op med den traditionelle forståelse af intelligensbegrebet som en fast uforanderlig størrelse, der kan måles og bruges til forudsigelser om børns fremtidige præstationer, og plæderer for, at mennesket er modificerbart, og at det er muligt at intervenere i udviklingen af dets kognitive evner.
Det er første gang at dele af Feuersteins produktion udgives på dansk. Bogen indeholder tillige bidrag af en af Europas førende ’Feuerstein-specialister’, den belgiske professor Joseph Lebeer, samt bidrag af Lars Røgilds, Louise Bøttcher og Grethe Damon, der sætter Feuersteins tænkning i relation til børn med handicap i en dansk kontekst.
Brugerbedømmelser af Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Dynamisk assessment som psykologisk-pædagogisk redskab findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621