De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Discourse Analysis and Media Attitudes

- The Representation of Islam in the British Press

Bag om Discourse Analysis and Media Attitudes

Is the British press prejudiced against Muslims? In what ways can prejudice be explicit and subtle? This thorough analysis of over 140 million words of newspaper articles explores that question. Using tools of critical discourse analysis and corpus linguistics, it produces an objective picture of media attitudes towards Muslims and Islam.

Vis mere
  • Sprog:
  • Engelsk
  • ISBN:
  • 9781107008823
  • Indbinding:
  • Hardback
  • Sideantal:
  • 294
  • Udgivet:
  • 14. februar 2013
  • Størrelse:
  • 237x153x21 mm.
  • Vægt:
  • 562 g.
  • 8-11 hverdage.
  • 16. januar 2025
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Discourse Analysis and Media Attitudes

Is the British press prejudiced against Muslims? In what ways can prejudice be explicit and subtle? This thorough analysis of over 140 million words of newspaper articles explores that question. Using tools of critical discourse analysis and corpus linguistics, it produces an objective picture of media attitudes towards Muslims and Islam.

Brugerbedømmelser af Discourse Analysis and Media Attitudes



Find lignende bøger
Bogen Discourse Analysis and Media Attitudes findes i følgende kategorier: