Diplomati og globalisering
- En introduktion til Public Diplomacy
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 158
- Udgivet:
- 21. august 2007
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 135x219x9 mm.
- Vægt:
- 239 g.
- 1-3 hverdage.
- 26. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Diplomati og globalisering
Diplomati og globalisering er en introduktion til de nye udfordringer, det internationale diplomati står over for, ikke mindst efter 11. september 2001.
Som supplement til de traditionelle økonomiske og militære magtmidler foreslår forfatteren, at der i stigende omfang satses på ""soft power""-værdier og markedsføringen af dem, ""offentligt diplomati"" eller ""public diplomacy"".
Bogen er en af de første internationalt baserede introduktioner til dette nye diplomatiske værktøj. Med eksempler fra USA, Kina og en række europæiske lande beskrives på teoretisk vis forbindelsen til begreber som konstruktivisme og soft power, ligesom der gives en række praktiske anvisninger på metoder og redskaber på området.
Blandt de emner, der behandles, kan nævnes netdiplomati, kulturdiplomati, branding, benchmarking, propaganda, e-discussion, TV, personudveksling landeportal og nationalstat. Herudover behandler bogen public diplomacy´s betydning for områder som eksport, forskning, handel, investering, kultur osv.
Bogen munder ud i en beskrivelse, der peger på public diplomacy som ""globaliseringens nødvendige redskab"".
Som supplement til de traditionelle økonomiske og militære magtmidler foreslår forfatteren, at der i stigende omfang satses på ""soft power""-værdier og markedsføringen af dem, ""offentligt diplomati"" eller ""public diplomacy"".
Bogen er en af de første internationalt baserede introduktioner til dette nye diplomatiske værktøj. Med eksempler fra USA, Kina og en række europæiske lande beskrives på teoretisk vis forbindelsen til begreber som konstruktivisme og soft power, ligesom der gives en række praktiske anvisninger på metoder og redskaber på området.
Blandt de emner, der behandles, kan nævnes netdiplomati, kulturdiplomati, branding, benchmarking, propaganda, e-discussion, TV, personudveksling landeportal og nationalstat. Herudover behandler bogen public diplomacy´s betydning for områder som eksport, forskning, handel, investering, kultur osv.
Bogen munder ud i en beskrivelse, der peger på public diplomacy som ""globaliseringens nødvendige redskab"".
Brugerbedømmelser af Diplomati og globalisering
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Diplomati og globalisering findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621