Digitale liv
- Brugere, platforme og selvfremstillinger
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 350
- Udgivet:
- 27. november 2020
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 173x241x17 mm.
- Vægt:
- 569 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Digitale liv
Vores dagligdag er blevet digital. Digitale platforme og interaktioner former medborgerskab, politisk deltagelse, samtaler med venner og familie, kærlighedsliv og kommunikation med offentlige myndigheder. Digitaliseringen tilbyder nye måder at interagere på i privatlivet, i offentligheden og i arbejdslivet.
Dagligdagens digitaliseringer udfoldes i bogen inden for tre temaer: brugere, platforme og selvfremstillinger. De fleste digitaliseringer har til hensigt at gøre hverdagslivet nemmere for brugerne, men i virkeligheden fører de ofte til frustration og afmagt. Platforme omformer viden om vores liv til data, og påvirker derved personlige praksisser gennem en række automatiseringsprocesser. Selvfremstillinger er centrale i individers brug af digitale medier, mens de samtidig er omdrejningspunkt for virksomheders strategiske forsøg på at navigere på meningernes markedsplads.
DIGITALE LIV belyser, hvordan digitaliseringer påvirker vores liv gennem analyser af shitstorms, dating, gaming, influencers, e-boks, Spotify, Facebook, Instagram, algoritmer, velgørenhed, platformsøkonomi mv.
Bogen er egnet til undervisning i medievidenskab, datalogi, informatik, interaktionsdesign, teknologistudier og kommunikation på universiteter og professionshøjskoler, men kan læses af alle, der interesser sig for den digitalisering, der i stigende grad præger vores samfund og daglige liv.
Dagligdagens digitaliseringer udfoldes i bogen inden for tre temaer: brugere, platforme og selvfremstillinger. De fleste digitaliseringer har til hensigt at gøre hverdagslivet nemmere for brugerne, men i virkeligheden fører de ofte til frustration og afmagt. Platforme omformer viden om vores liv til data, og påvirker derved personlige praksisser gennem en række automatiseringsprocesser. Selvfremstillinger er centrale i individers brug af digitale medier, mens de samtidig er omdrejningspunkt for virksomheders strategiske forsøg på at navigere på meningernes markedsplads.
DIGITALE LIV belyser, hvordan digitaliseringer påvirker vores liv gennem analyser af shitstorms, dating, gaming, influencers, e-boks, Spotify, Facebook, Instagram, algoritmer, velgørenhed, platformsøkonomi mv.
Bogen er egnet til undervisning i medievidenskab, datalogi, informatik, interaktionsdesign, teknologistudier og kommunikation på universiteter og professionshøjskoler, men kan læses af alle, der interesser sig for den digitalisering, der i stigende grad præger vores samfund og daglige liv.
Brugerbedømmelser af Digitale liv
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Digitale liv findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621