De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Digitale kompetencer

- It i danske skoler i et internationalt perspektiv

Bag om Digitale kompetencer

Danske elevers digitale kompetencer er i top, og de er meget åbne over for at arbejde med it i undervisningen. Det gælder også deres lærere, som har høj tiltro til egne kompetencer og ofte inddrager digitale læremidler. Det er nogle af de glade budskaber i "International Computer and Information Literacy Study 2013", hvis hovedresultater fremlægges i denne bog. 1800 danske 8. klasseelever og deres lærere deltog i undersøgelsen af deres computer- og informationskompetence sammen med elever og lærere fra 20 andre lande. Træerne vokser dog ikke ind i den danske sommerhimmel. Det viser sig, at langtfra alle danske skoleelever er digitale indfødte. Der er store forskelle mellem forskellige elevgruppers brug af it, og hverken elever eller lærere er særlig avancerede i deres digitale kommunikaton, produktion og informationssøgning. Undersøgelsen peger samtidig på, at der fortsat er behov forudvikling af lærernes samarbejde om brug af it i undervisningen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771248395
  • Udgivet:
  • 20. november 2014
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Digitale kompetencer

Danske elevers digitale kompetencer er i top, og de er meget åbne over for at arbejde med it i undervisningen. Det gælder også deres lærere, som har høj tiltro til egne kompetencer og ofte inddrager digitale læremidler.
Det er nogle af de glade budskaber i "International Computer and Information Literacy Study 2013", hvis hovedresultater fremlægges i denne bog. 1800 danske 8. klasseelever og deres lærere deltog i undersøgelsen af deres computer- og informationskompetence sammen med elever og lærere fra 20 andre lande.
Træerne vokser dog ikke ind i den danske sommerhimmel. Det viser sig, at langtfra alle danske skoleelever er digitale indfødte. Der er store forskelle mellem forskellige elevgruppers brug af it, og hverken elever eller lærere er særlig avancerede i deres digitale kommunikaton, produktion og informationssøgning. Undersøgelsen peger samtidig på, at der fortsat er behov forudvikling af lærernes samarbejde om brug af it i undervisningen.

Brugerbedømmelser af Digitale kompetencer