De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Dialog i skolens vejledningsarbejde

- Coaching for AKT-vejledere og andre ressourcepersoner

Bag om Dialog i skolens vejledningsarbejde

Bogen giver AKT-vejledere og andre ressourcepersoner konkrete kommunikationsredskaber til dialogen med elever, forældre og kolleger. Omdrejningspunktet er den coachende dialogform og hvordan denne kan være med til at åbne op for dialogen for derigennem at styrke relationen og finde løsninger på udfordringer og problemstillinger. I bogen tager forfatteren fat i emner som: Coaching og coaching som dialogform, spørgeteknikker, feedback, at lytte, observation, teamcoaching. Hvert kapitel indeholder en kort teoretisk indførelse i kapitlets emne efterfulgt af praktiske eksempler på anvendelse fra AKT-vejlederens hverdag. Bogen henvender sig til AKT-vejledere og andre ressourcepersoner i grundskolen men er tillige relevant for lærere og pædagoger – også på andre uddannelsesniveauer.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750042938
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 116
  • Udgivet:
  • 15. August 2012
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 140x221x12 mm.
  • Vægt:
  • 196 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 13. September 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Dialog i skolens vejledningsarbejde

Bogen giver AKT-vejledere og andre ressourcepersoner konkrete kommunikationsredskaber til dialogen med elever, forældre og kolleger. Omdrejningspunktet er den coachende dialogform og hvordan denne kan være med til at åbne op for dialogen for derigennem at styrke relationen og finde løsninger på udfordringer og problemstillinger. I bogen tager forfatteren fat i emner som: Coaching og coaching som dialogform, spørgeteknikker, feedback, at lytte, observation, teamcoaching. Hvert kapitel indeholder en kort teoretisk indførelse i kapitlets emne efterfulgt af praktiske eksempler på anvendelse fra AKT-vejlederens hverdag. Bogen henvender sig til AKT-vejledere og andre ressourcepersoner i grundskolen men er tillige relevant for lærere og pædagoger – også på andre uddannelsesniveauer.

Brugerbedømmelser af Dialog i skolens vejledningsarbejde