De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Det ved vi om – matematisk opmærksomhed i dagtilbud?

Bag om Det ved vi om – matematisk opmærksomhed i dagtilbud?

Det ved vi om matematisk opmærksomhed Matematisk opmærksomhed er ikke blot en del af læreplanerne i dagtilbud – det er også en integreret del af hverdagslivet og en nøgle til at udforske verden omkring os. Vi ved fra forskning, at matematisk opmærksomhed er en afgørende faktor for senere læring, og derfor er det vigtigt at forstå, hvordan vi kan styrke denne evne hos børn i alderen 0-6 år. Denne bog giver en generel indføring i, hvad matematisk opmærksomhed indebærer for de 0-6-årige. Du får: - en vejledning i at skabe gode rammer for udvikling af matematisk opmærksomhed i institutionen -en udforskning af matematiske emner såsom tal og antal, rum, form og mønstre, måling, matematisk tænkning, ræsonnement og problemløsning -en betoning af det matematiske sprog som en central del af arbejdet med matematisk opmærksomhed hos de mindste.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772343136
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 90
  • Udgivet:
  • 30. Maj 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 200x200x7 mm.
  • Vægt:
  • 218 g.
  På lager
Leveringstid: 1-5 hverdage
Forventet levering: 13. Juli 2024

Beskrivelse af Det ved vi om – matematisk opmærksomhed i dagtilbud?

Det ved vi om matematisk opmærksomhed Matematisk opmærksomhed er ikke blot en del af læreplanerne i dagtilbud – det er også en integreret del af hverdagslivet og en nøgle til at udforske verden omkring os.
Vi ved fra forskning, at matematisk opmærksomhed er en afgørende faktor for senere læring, og derfor er det vigtigt at forstå, hvordan vi kan styrke denne evne hos børn i alderen 0-6 år. Denne bog giver en generel indføring i, hvad matematisk opmærksomhed indebærer for de 0-6-årige.
Du får:
- en vejledning i at skabe gode rammer for udvikling af matematisk opmærksomhed i institutionen
-en udforskning af matematiske emner såsom tal og antal, rum, form og mønstre, måling, matematisk tænkning, ræsonnement og problemløsning
-en betoning af det matematiske sprog som en central del af arbejdet med matematisk opmærksomhed hos de mindste.

Brugerbedømmelser af Det ved vi om – matematisk opmærksomhed i dagtilbud?