De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Det kreative Danmark

- Kultur, erhverv og fremtidens partnerskaber

Bag om Det kreative Danmark

Der er aktuelt et exceptionelt momentum for at indfri det kreative Danmarks potentiale. Et potentiale, som kommer til udtryk i vores særlige danske DNA og det menneskesyn, de værdier og den kulturarv, som dette DNA indeholder. Det kommer til udtryk i vores uddannelsessystem, vores blik for talentudvikling og evnen til at imødekomme digitaliseringen på en innovativ måde – såvel som i den imponerende position, som den kreative sektor allerede har opnået i det danske erhvervsliv. Denne bog har til formål at inspirere alle relevante aktører, der har lyst til og mod på at bidrage til denne spændende og banebrydende proces. En vigtig mission med bogen er at få det brede spektrum af aktører til at forlade deres komfortzone. Til at tænke nye tanker og generere nye ideer. Til at indse potentialet i at samarbejde med aktører og institutioner, man hidtil har været skeptisk overfor. Det er netop i krydsbefrugtningen af det kreative og kommercielle, at potentialet er allerstørst. Naturligvis for de involverede parter, men så sandelig også for samfundet som helhed. Flere end 25 topfolk fra kulturlivet, erhvervslivet, turismesektoren og fondsverdenen kommer til orde i denne bog. Christian Have indtager rollen som ordstyrer og samtalepartner, ligesom han indrammer hele bogen med sine egne observationer, konklusioner og konkrete anbefalinger. Bogens medvirkende: • Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen Kaffe • Kenneth Agerholm, Artbizz • Mette Bock, kirke- og kulturminister • Stine Bosse, erhvervskvinde • Stephen Bruyant-Langer, The Personal Business Plan • Ulrik Bülow, erhvervsmand • Signe Christiani, Mercedes-Benz Danmark • Ane Cortzen, arkitekt og bl.a. tidl. kulturchef for Kähler • Uffe Elbæk, MF (Å) • Mikael Fock, Kulturværftet og Toldkammeret • Morten Friis-Olsen, Audi Danmark • Bertel Haarder, MF (V) og bl.a. tidl. kirke- og kulturminister • Gerda Hempel, Artbizz • Tom Hermansen, Ny Carlsbergfondet • Jacob Holm, Fritz Hansen • Marianne Jelved, MF (B) og bl.a. tidl. kulturminister • Lennart Lajboschitz, erhvervsmand • Brian Mikkelsen, Dansk Erhverv og bl.a. tidl. kulturminister • Søren Møller, Fredericia Teater • Karim Nielsen, Brøchner Hotels • Poul Johannes Pedersen, Thise Mejeri • Anna Porse Nielsen, Seismonaut • Lars Ramme Nielsen, Dansk Erhverv • Caroline Søeborg Ahlefeldt, Heartland Festival • Claus Strue Frederiksen, filosof • Rasmus Tscherning, Creative Business Cup • Emil Wilk, Prxjects by Mercedes-Benz • Mads Øvlisen, erhvervsmand

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788793679429
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 288
  • Udgivet:
  • 21. marts 2019
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 174x241x23 mm.
  • Vægt:
  • 749 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 27. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Det kreative Danmark

Der er aktuelt et exceptionelt momentum for at indfri det kreative Danmarks potentiale.
Et potentiale, som kommer til udtryk i vores særlige danske DNA og det menneskesyn, de værdier og den kulturarv, som dette DNA indeholder. Det kommer til udtryk i vores uddannelsessystem, vores blik for talentudvikling og evnen til at imødekomme digitaliseringen på en innovativ måde – såvel som i den imponerende position, som den kreative sektor allerede har opnået i det danske erhvervsliv.
Denne bog har til formål at inspirere alle relevante aktører, der har lyst til og mod på at bidrage til denne spændende og banebrydende proces.
En vigtig mission med bogen er at få det brede spektrum af aktører til at forlade deres komfortzone. Til at tænke nye tanker og generere nye ideer. Til at indse potentialet i at samarbejde med aktører og institutioner, man hidtil har været skeptisk overfor.
Det er netop i krydsbefrugtningen af det kreative og kommercielle, at potentialet er allerstørst. Naturligvis for de involverede parter, men så sandelig også for samfundet som helhed.
Flere end 25 topfolk fra kulturlivet, erhvervslivet, turismesektoren og fondsverdenen kommer til orde i denne bog. Christian Have indtager rollen som ordstyrer og samtalepartner, ligesom han indrammer hele bogen med sine egne observationer, konklusioner og konkrete anbefalinger.
Bogens medvirkende:
• Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen Kaffe
• Kenneth Agerholm, Artbizz
• Mette Bock, kirke- og kulturminister
• Stine Bosse, erhvervskvinde
• Stephen Bruyant-Langer, The Personal Business Plan
• Ulrik Bülow, erhvervsmand
• Signe Christiani, Mercedes-Benz Danmark
• Ane Cortzen, arkitekt og bl.a. tidl. kulturchef for Kähler
• Uffe Elbæk, MF (Å)
• Mikael Fock, Kulturværftet og Toldkammeret
• Morten Friis-Olsen, Audi Danmark
• Bertel Haarder, MF (V) og bl.a. tidl. kirke- og kulturminister
• Gerda Hempel, Artbizz
• Tom Hermansen, Ny Carlsbergfondet
• Jacob Holm, Fritz Hansen
• Marianne Jelved, MF (B) og bl.a. tidl. kulturminister
• Lennart Lajboschitz, erhvervsmand
• Brian Mikkelsen, Dansk Erhverv og bl.a. tidl. kulturminister
• Søren Møller, Fredericia Teater
• Karim Nielsen, Brøchner Hotels
• Poul Johannes Pedersen, Thise Mejeri
• Anna Porse Nielsen, Seismonaut
• Lars Ramme Nielsen, Dansk Erhverv
• Caroline Søeborg Ahlefeldt, Heartland Festival
• Claus Strue Frederiksen, filosof
• Rasmus Tscherning, Creative Business Cup
• Emil Wilk, Prxjects by Mercedes-Benz
• Mads Øvlisen, erhvervsmand

Brugerbedømmelser af Det kreative Danmark