De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Den politiske forbruger

- i det liberale samfund

Bag om Den politiske forbruger

Politiske forbrugere er kort fortalt mennesker der tænker på andre og andet end sig selv når de køber ind. Det er forbrugere der lader deres politiske holdning få indflydelse på deres valg af varer. Hermed får de også indflydelse på reguleringen af markedet (udbuddet af varer). I Den politiske forbruger pointeres det at ideen om den politiske forbruger repræsenterer et opgør med den måde man traditionelt har tænkt forholdet mellem marked og politik på i de liberale samfund. Ved bevidst at ville føre politik via markedet opgiver den politiske forbruger en grundtanke i denne samfundstype: Ideen om at holde det økonomiske (markedet) og det politiske adskilt.   Mads P. Sørensen (f. 1967) er idéhistoriker, ph.d. på en afhandling om den politiske forbruger og ansat ved Institut for Filosofi og Idéhistorie, Aarhus Universitet. Han er medredaktør af det idéhistoriske tidsskrift Slagmark og forfatter til en række fag- og bogartikler.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741200033
  • Udgivet:
  • 1. januar 2007
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Den politiske forbruger

Politiske forbrugere er kort fortalt mennesker der tænker på andre og andet end sig selv når de køber ind. Det er forbrugere der lader deres politiske holdning få indflydelse på deres valg af varer. Hermed får de også indflydelse på reguleringen af markedet (udbuddet af varer). I Den politiske forbruger pointeres det at ideen om den politiske forbruger repræsenterer et opgør med den måde man traditionelt har tænkt forholdet mellem marked og politik på i de liberale samfund. Ved bevidst at ville føre politik via markedet opgiver den politiske forbruger en grundtanke i denne samfundstype: Ideen om at holde det økonomiske (markedet) og det politiske adskilt.   Mads P. Sørensen (f. 1967) er idéhistoriker, ph.d. på en afhandling om den politiske forbruger og ansat ved Institut for Filosofi og Idéhistorie, Aarhus Universitet. Han er medredaktør af det idéhistoriske tidsskrift Slagmark og forfatter til en række fag- og bogartikler.

Brugerbedømmelser af Den politiske forbruger



Find lignende bøger
Bogen Den politiske forbruger findes i følgende kategorier: