Den politiske forbruger
- i det liberale samfund
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Den politiske forbruger
Politiske forbrugere er kort fortalt mennesker der tænker på andre og andet end sig selv når de køber ind. Det er forbrugere der lader deres politiske holdning få indflydelse på deres valg af varer. Hermed får de også indflydelse på reguleringen af markedet (udbuddet af varer). I Den politiske forbruger pointeres det at ideen om den politiske forbruger repræsenterer et opgør med den måde man traditionelt har tænkt forholdet mellem marked og politik på i de liberale samfund. Ved bevidst at ville føre politik via markedet opgiver den politiske forbruger en grundtanke i denne samfundstype: Ideen om at holde det økonomiske (markedet) og det politiske adskilt. Mads P. Sørensen (f. 1967) er idéhistoriker, ph.d. på en afhandling om den politiske forbruger og ansat ved Institut for Filosofi og Idéhistorie, Aarhus Universitet. Han er medredaktør af det idéhistoriske tidsskrift Slagmark og forfatter til en række fag- og bogartikler.
Brugerbedømmelser af Den politiske forbruger
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Den politiske forbruger findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621