Den gode vurderingspraksis
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Den gode vurderingspraksis
En god vurderingspraksis har stor effekt i forhold til elevernes læringsudbytte. De faktorer inden for evaluering og vurdering, som ifølge den nyeste lærings- og uddannelsesforskning virker mest læringsfremmende, kobles i bogen til praksis og eksemplificeres med en række konkrete ideer, metoder, værktøjer og anvisninger til, hvordan man kan gøre i praksis.
Denne bog konkretiserer, hvordan man kan arbejde med blandt andet tydelige og differentierede mål, selvvurdering, kammeratvurdering, måltaksonomier og feedback med fokus på udvikling og læring for den enkelte elev. Metoden indebærer at træne eleven i at tænke over egen læring og involvere sig aktivt i mål og retning for sin egen læreproces. Derudover er der fokus på at afhjælpe fejl og forbedre undervisningen for både lærer og elever.
Til bogen hører hjemmesiden www.dafolo.dk/dengode. Her kan man hente en række redskaber, der kan bruges, som de er, eller tilpasses til den enkeltes undervisning.
Bogen kan læses i sin helhed fra start til slut, eller den kan bruges som en opslagsbog. Det er ikke tanken, at bogens ideer og værktøjer skal bruges slavisk, men læreren tilbydes inspiration og konkrete redskaber som udgangspunkt til at udvikle egen vurderingspraksis i alle fag og på alle klassetrin.
Den gode vurderingspraksis er et bidrag til lærere og lærerstuderende, som søger viden om og konkrete værktøjer til, hvordan vurdering kan bruges som et læringsfremmende redskab i undervisningen.
Denne bog konkretiserer, hvordan man kan arbejde med blandt andet tydelige og differentierede mål, selvvurdering, kammeratvurdering, måltaksonomier og feedback med fokus på udvikling og læring for den enkelte elev. Metoden indebærer at træne eleven i at tænke over egen læring og involvere sig aktivt i mål og retning for sin egen læreproces. Derudover er der fokus på at afhjælpe fejl og forbedre undervisningen for både lærer og elever.
Til bogen hører hjemmesiden www.dafolo.dk/dengode. Her kan man hente en række redskaber, der kan bruges, som de er, eller tilpasses til den enkeltes undervisning.
Bogen kan læses i sin helhed fra start til slut, eller den kan bruges som en opslagsbog. Det er ikke tanken, at bogens ideer og værktøjer skal bruges slavisk, men læreren tilbydes inspiration og konkrete redskaber som udgangspunkt til at udvikle egen vurderingspraksis i alle fag og på alle klassetrin.
Den gode vurderingspraksis er et bidrag til lærere og lærerstuderende, som søger viden om og konkrete værktøjer til, hvordan vurdering kan bruges som et læringsfremmende redskab i undervisningen.
Brugerbedømmelser af Den gode vurderingspraksis
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Den gode vurderingspraksis findes i følgende kategorier:
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering > Undervisningspersonale
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Skoler > Grundskoler og skoler for mellemtrinnet
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Skoler > Videregående skoler
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Højere uddannelse > Læreruddannelse
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621