De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Den gode patientsamtale

Hvordan kan sundhedsprofessionelle planlægge og udføre forskellige typer af patientsamtaler i dagligdagen? Med afsæt i cases får du præsenteret de kommunikative udfordringer, man typisk oplever i mødet med patienter og pårørende. Desuden får du mange konkrete bud på, hvordan man som sundhedsprofessionel kan forbedre sin egen praksis. Den henvender sig til alle fagpersoner, der fører samtaler i sundhedsvæsenet. Den kan bruges til efter- og videreuddannelse, og den er velegnet som lærebog på medicinstudiet, på de sundhedsfaglige professionsbacheloruddannelser og på de erhvervsfaglige sundhedsuddannelser. Bogen kan bruges som opslagsbog, og samlet giver den et godt overblik over de mest relevante færdigheder, man har brug for, når man skal kommunikere professionelt med patienter og pårørende. I bogens kapitler er der gennemgående fokus på færdigheder. Først beskrives Calgary-Cambridge-Guiden, som udgør bogens videnskabelige grundlag. Herefter følger kapitler om forskellige typer af samtaler, der afspejler varierende kliniske situationer og patienttyper. De sidste kapitler beskriver, hvad man kan gøre for at opøve og træne praktiske kompetencer, og hvordan man kan arbejde med kollegial feedback. Det afsluttende kapitel redegør for bogens evidensgrundlag.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702376708
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 272
  • Udgivet:
  • 15. maj 2023
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 156x231x18 mm.
  • Vægt:
  • 425 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Den gode patientsamtale

Hvordan kan sundhedsprofessionelle planlægge og udføre forskellige typer af patientsamtaler i dagligdagen? Med afsæt i cases får du præsenteret de kommunikative udfordringer, man typisk oplever i mødet med patienter og pårørende. Desuden får du mange konkrete bud på, hvordan man som sundhedsprofessionel kan forbedre sin egen praksis.
Den henvender sig til alle fagpersoner, der fører samtaler i sundhedsvæsenet. Den kan bruges til efter- og videreuddannelse, og den er velegnet som lærebog på medicinstudiet, på de sundhedsfaglige professionsbacheloruddannelser og på de erhvervsfaglige sundhedsuddannelser. Bogen kan bruges som opslagsbog, og samlet giver den et godt overblik over de mest relevante færdigheder, man har brug for, når man skal kommunikere professionelt med patienter og pårørende.
I bogens kapitler er der gennemgående fokus på færdigheder. Først beskrives Calgary-Cambridge-Guiden, som udgør bogens videnskabelige grundlag. Herefter følger kapitler om forskellige typer af samtaler, der afspejler varierende kliniske situationer og patienttyper. De sidste kapitler beskriver, hvad man kan gøre for at opøve og træne praktiske kompetencer, og hvordan man kan arbejde med kollegial feedback. Det afsluttende kapitel redegør for bogens evidensgrundlag.

Brugerbedømmelser af Den gode patientsamtale