Den fælles dagsorden og alle de andre
- En nyhedsugeanalyse af medieindhold, mediebrug og medieforventninger
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Den fælles dagsorden og alle de andre
Nyhedsmediernes dagsorden er et vigtigt udgangspunkt for den demokratiske samtale i Danmark. Samtalernes kerne består af en begrænset mængde af fælleshistorier, som går igen på tværs af medieplatforme, og derudover en række historier, der lever og dør på forskellige platforme og i forskellige nicher. Så langt er journalister, politikere og borgere enige.
Der er imidlertid også en række sprækker i den fælles dagsorden. Borgerne prioriterer til en vis grad andre historier end journalister og politikere, og der kan spores forskelle i de tre gruppers syn på journalister og nyhedsmediers rolle. Samtidig bruges sociale medier i stigende grad til andre dagsordener eller til at kommentere aktivt på de historier, nyhedsmedierne vælger at dele.
Bogen går i dybden med nogle af de stofområder, som normalt får mindre opmærksomhed fra forskningens side, fx sportsjournalistik og kendisjournalistik. Desuden er der mere komplekse problemstillinger, såsom hvordan nyhedsmedierne beskriver finanskrisen og flygtninge/indvandrere, i fokus.
Den fælles dagsorden og alle de andre er den tredje bog, der baserer sig på analyser af medieindhold m.m. i nyhedsugen, uge 46. Bogen er skrevet af en lang række forskere fra journalistik og kommunikation på RUC og kombinerer analyser af medieindhold på tværs af nyhedsmedier og sociale medier vha. surveyanalyser af både journalister, politikere og mediebrugere.
Der er imidlertid også en række sprækker i den fælles dagsorden. Borgerne prioriterer til en vis grad andre historier end journalister og politikere, og der kan spores forskelle i de tre gruppers syn på journalister og nyhedsmediers rolle. Samtidig bruges sociale medier i stigende grad til andre dagsordener eller til at kommentere aktivt på de historier, nyhedsmedierne vælger at dele.
Bogen går i dybden med nogle af de stofområder, som normalt får mindre opmærksomhed fra forskningens side, fx sportsjournalistik og kendisjournalistik. Desuden er der mere komplekse problemstillinger, såsom hvordan nyhedsmedierne beskriver finanskrisen og flygtninge/indvandrere, i fokus.
Den fælles dagsorden og alle de andre er den tredje bog, der baserer sig på analyser af medieindhold m.m. i nyhedsugen, uge 46. Bogen er skrevet af en lang række forskere fra journalistik og kommunikation på RUC og kombinerer analyser af medieindhold på tværs af nyhedsmedier og sociale medier vha. surveyanalyser af både journalister, politikere og mediebrugere.
Brugerbedømmelser af Den fælles dagsorden og alle de andre
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Den fælles dagsorden og alle de andre findes i følgende kategorier:
- Business og læring
- Reference, information og tværfaglige emner > Biblioteksvidenskab, informationsvidenskab og museumsvidenskab
- Samfund og samfundsvidenskab
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Industri og industrielle studier > Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621