De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Coaching og konflikthåndtering

Bag om Coaching og konflikthåndtering

Bogen behandler en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at undgå, at samarbejdet i organisationen hindres af ikke-konstruktive konflikter. Coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan anvendes og give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau i forhold til konflikthåndtering. Alle arbejdspladser har dagligt konflikter! Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for, hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi, er hårfin. Denne 4. udgave af bogen er tilpasset fagplanen til akademifaget af samme navn, men kan med fordel anvendes på uddannelser og kurser, hvor konflikter på arbejdspladsen er et tema. Begreberne ’mediation’ og ’forhandling’ er adskilt mere, fordi det nogle gange er nødvendigt at genforhandle for at kunne undgå tvister og konflikter. Alle undersøgelser i COACHING OG KONFLIKTHÅNDTERING er opdateret, og som noget nyt suppleres bogen af en lydbogsversion og af en række videoer, der forklarer centrale teorier og begreber og kan lette læringen for de studerende.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702402575
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 340
  • Udgivet:
  • 4. august 2023
  • Udgave:
  • 4
  • Størrelse:
  • 155x230x15 mm.
  • Vægt:
  • 570 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Coaching og konflikthåndtering

Bogen behandler en række af de mekanismer og redskaber, der kan bruges af ledere og medarbejdere for at undgå, at samarbejdet i organisationen hindres af ikke-konstruktive konflikter. Coaching er et af de udviklingsværktøjer, som kan anvendes og give lederkompetencer på organisations-, team- og individuelt niveau i forhold til konflikthåndtering.
Alle arbejdspladser har dagligt konflikter! Det er et vilkår, der skaber dynamik på arbejdspladsen, men skillelinjen for, hvornår konflikter skaber udvikling, og hvornår de dræner medarbejderne og organisationen for energi, er hårfin.
Denne 4. udgave af bogen er tilpasset fagplanen til akademifaget af samme navn, men kan med fordel anvendes på uddannelser og kurser, hvor konflikter på arbejdspladsen er et tema. Begreberne ’mediation’ og ’forhandling’ er adskilt mere, fordi det nogle gange er nødvendigt at genforhandle for at kunne undgå tvister og konflikter.
Alle undersøgelser i COACHING OG KONFLIKTHÅNDTERING er opdateret, og som noget nyt suppleres bogen af en lydbogsversion og af en række videoer, der forklarer centrale teorier og begreber og kan lette læringen for de studerende.

Brugerbedømmelser af Coaching og konflikthåndtering