Co-teaching og Universal Design for Learning
- Differentierende og inkluderende undervisningsstrategier
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 236
- Udgivet:
- 9. oktober 2024
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 170x240x14 mm.
- Vægt:
- 576 g.
- 1-5 hverdage.
- 30. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Co-teaching og Universal Design for Learning
Danske kommuner står over for den udfordring, at stadigt flere elever henvises til specialtilbud på trods af mere end 10 års arbejde med at udvikle en mere inkluderende skole. Derfor er arbejdet hen imod inkluderende klasseværelser, hvor alle elever kan lære og trives, mere nødvendig end nogensinde.
Co-teaching og Universal Design for Learning – differentierende og inkluderende undervisningsstrategier udforsker det, der kan kaldes kernen i en moderne og mangfoldig skole, hvor elevernes unikke styrker og forskelle ikke kun anerkendes, men favnes. Med udgangspunkt i forskning og gode erfaringer fra praksis præsenterer bogen en række praktiske strategier, der kan hjælpe dig som lærer eller pædagog med at tilpasse dine undervisningsmetoder, så de imødekommer elevernes forskellige behov og anerkender deres forskellige læringspræferencer, kompetencer og læringsforudsætninger.
Bogen dykker ned i grundlaget for differentieret inkluderende undervisning, co-teaching og Universal Design for Learning (UDL) som centrale værktøjer, der kan bidrage til udviklingen af den enkelte elevs potentiale, og forklarer fordelene ved co-teaching, og hvordan samarbejde mellem to professionelle kan åbne for nye veje til støtte og engagement. Derudover deler bogen principperne for UDL – et rammeværk, der kan hjælpe til at minimere hindringer for læring og skabe undervisningsmiljøer, hvor alle elever har mulighed for at arbejde med det faglige.
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger i skolen, vejledere og skoleledere – kort sagt til alle, der arbejder med co-teaching og/eller UDL i skolen eller ønsker at komme i gang med arbejdet.
Co-teaching og Universal Design for Learning – differentierende og inkluderende undervisningsstrategier udforsker det, der kan kaldes kernen i en moderne og mangfoldig skole, hvor elevernes unikke styrker og forskelle ikke kun anerkendes, men favnes. Med udgangspunkt i forskning og gode erfaringer fra praksis præsenterer bogen en række praktiske strategier, der kan hjælpe dig som lærer eller pædagog med at tilpasse dine undervisningsmetoder, så de imødekommer elevernes forskellige behov og anerkender deres forskellige læringspræferencer, kompetencer og læringsforudsætninger.
Bogen dykker ned i grundlaget for differentieret inkluderende undervisning, co-teaching og Universal Design for Learning (UDL) som centrale værktøjer, der kan bidrage til udviklingen af den enkelte elevs potentiale, og forklarer fordelene ved co-teaching, og hvordan samarbejde mellem to professionelle kan åbne for nye veje til støtte og engagement. Derudover deler bogen principperne for UDL – et rammeværk, der kan hjælpe til at minimere hindringer for læring og skabe undervisningsmiljøer, hvor alle elever har mulighed for at arbejde med det faglige.
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger i skolen, vejledere og skoleledere – kort sagt til alle, der arbejder med co-teaching og/eller UDL i skolen eller ønsker at komme i gang med arbejdet.
Brugerbedømmelser af Co-teaching og Universal Design for Learning
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Co-teaching og Universal Design for Learning findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621