De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Celebritykultur

- Del af serien Kort og præcist om medier og kommunikation

Bag om Celebritykultur

Celebrities er ikke et nyt fænomen. Faktisk spiller celebritykulturen en central rolle i samfundet op gennem historien: Fra antikken til filmindustriens stjernesystem og influencere på sociale medier. Celebritykultur præsenterer celebritykulturens centrale begreber og teorier og analyserer eksempler på celebritykultur inden for film, politik og videnskab. Bogen giver indsigt i, hvordan celebritykultur udfolder sig i mediegenrer som portrætdokumentaren, profiler på Instagram og prisuddelingsshows. Bogen er den første samlede introduktion på dansk til den nyeste forskning i celebritykultur og medier. Den kombinerer æstetiske og sociologiske perspektiver og belyser både, hvordan celebrities fremstilles, og hvordan modtageren aktivt bruger dem. Med bogen sætter Helle Kannik Haastrup fænomenet i et mediehistorisk perspektiv, og hun viser gennem konkrete analyser, hvilken betydning celebritykulturen har i den aktuelle mediekultur. Celebritykultur kan bruges i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelser – og kan læses af alle med interesse i den aktuelle mediekultur og i mediegenrer.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759321720
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 120
  • Udgivet:
  • 1. maj 2020
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 156x231x11 mm.
  • Vægt:
  • 283 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Celebritykultur

Celebrities er ikke et nyt fænomen. Faktisk spiller celebritykulturen en central rolle i samfundet op gennem historien: Fra antikken til filmindustriens stjernesystem og influencere på sociale medier.
Celebritykultur præsenterer celebritykulturens centrale begreber og teorier og analyserer eksempler på celebritykultur inden for film, politik og videnskab. Bogen giver indsigt i, hvordan celebritykultur udfolder sig i mediegenrer som portrætdokumentaren, profiler på Instagram og prisuddelingsshows.
Bogen er den første samlede introduktion på dansk til den nyeste forskning i celebritykultur og medier. Den kombinerer æstetiske og sociologiske perspektiver og belyser både, hvordan celebrities fremstilles, og hvordan modtageren aktivt bruger dem. Med bogen sætter Helle Kannik Haastrup fænomenet i et mediehistorisk perspektiv, og hun viser gennem konkrete analyser, hvilken betydning celebritykulturen har i den aktuelle mediekultur.
Celebritykultur kan bruges i medievidenskabelige fag på universiteter og læreruddannelser – og kan læses af alle med interesse i den aktuelle mediekultur og i mediegenrer.

Brugerbedømmelser af Celebritykultur